
Známý neznámý: James Ford
Depeche Mode nahrávají své čtrnácté album, a fanoušci jsou v pohotovosti. Po 11 letech totiž dochází něčemu významnému - něčemu co vnáší do očekávání prvek napětí. Po Hillierovské trilogii přebírá producentské žezlo nové jméno - britský hudebník James Ford. Pojďme si ho trochu víc představit...
Jméno James Ford není v hudební branži neznámý pojem, zejména v Británii. Co se týče jeho vlastní tvorby, stojí za projektem Simian Mobile Disco, který je směsicí taneční elektroniky, ale i rockových prvků. Nejvíce znatelná je zde Jamesova láska k analogovým syntezátorům. Tento projekt je ale ve srovnání s druhým oborem Jamesovy práce tak trochu "bokovka".
Od roku 2004 se věnuje i producentské práci. Za dobu dvanácti let je v jeho přehledu spoluprací úctyhodných 29 nahrávek různých žánrů, od popovějších po alternativu. Za tu dobu ovlivnil celou část britské hudební scény - o čemž svědčí producentská spolupráce s Klaxons, Arctic Monkeys, Mystery Jets, The Last Shadow Puppets, Mumford & The Sons, Florence and the Machine... Nejvýraznější stopou je spolupráce na čtyřech albech Arctic Monkeys, a pak také jím produkované album Myths of the Near Future od Klaxons, které získalo v roce 2007 Mercury Prize za nejlepší britské album. V projektu The Last Shadows Puppets dokonce James Ford usedl i za bicí.
V tisku se o Fordovi můžeme dočíst : "Mezi mladými britskými producenty nenajdete větší hvězdu, než je obrýlený bývalý student biologie James Ford. Klaxons o něm prohlásili : "Jeho zásluhou to kouzlo zafungovalo. Podle mě skrz vlasy přijímá meziplanetární signály a ty pak vysílá očima...“ V podobném duchu se nesou i výlevy Arctic Monkeys..."
Samozřejmě, u producentské práce nemusí hrát roli, jaký hudební styl má producent rád, nebo jakým projektům se věnoval v minulosti. Nicméně ze všeho výše psaného se zdá, že James Ford splňuje obvyklé nároky Depeche Mode na producenta. Musí mít vztah k elektronické hudbě a analogovým syntezátorům, ale zároveň umět uvažovat v rockovém kontextu. A to co je hlavní : neznat žádné stylové hranice. Kromě hudebních faktorů je také u Depeche Mode důležité, aby si sedli lidsky, což nejspíše klaplo také.
K tomuto ještě bude dobré si připomenout postoje Martina a Davida ke skládání, jak je prezentovali v průběhu roku 2015 :
Martinovi se stalo domácí studio velkým hobby, sám přiznává, že tam je prakticky denně (v 11-12 přijde, v 6-7 večer odchází..). Jako by se z něj stával tak trochu Alan, co se týče pracovitosti. Není to ten starý Martin, který dříve působil trochu flegmaticky (S prohlášeními typu "...ať si s mými demy udělají co chtějí, když je píseň napsaná dobře, tak bude fungovat vždycky...") Dave Gahan tuhle jeho vášeň pro synťáky potvrdil : "Pokud Martina zavřete do místnosti plné syntezátorů, bude si s nimi hrát donekonečna...". Taky víme, že Martin během tvorby alba MG vytvořil hodně nápadů, které: "...mu zůstaly v šuplíku, a rád by pokračoval v jejich rovzvíjení na novém albu DM..."
Dave by chtěl zase ve studiu oživit zaběhlou rutinu - netají se, že některé (třeba i riskantnější) postupy, které si vyzkoušel ve studiu se Soulsavers, by rád zkusil i ve studiu s DM. Už to dokonce praktikoval při nahrávání Delta Machine. Taky by tam teď nejradši měl Eignera s Gordenem. Také prohlásil : "Vlastně by mě celkem zajímalo, jak by zněl mix alba "MG" a "Angels & Ghosts". Martin stejně jako já má rád gospel a blues, ale taky zároveň velmi rád rozvrací věci naruby... Dokáže z písně vytáhnout určité prvky a použít je úplně jinak..."
Když si to shrneme dohromady, máme z toho jeden velký koktejl ingrediencí, které budou hrát roli při tvorbě nového alba Depeche Mode. Domýšlet si můžeme co chceme, a to asi tak jediné co zatím můžeme dělat. Nejdůležitější faktor totiž zůstává za stěnami studia. A to je : jaká přinesli Martin a Dave dema.
Napjaté očekávání začíná...:)
-sin-
9 června 2016
Zpět na hlavní stránku
Komentáře jsou vypnuté kvůli spamu
MiG-21 :
9. června 2016, 21:29
A já budu nejťastnější, až se jednou dočtu, že producentem nového alba je jakýsi Alan Wilder….
angel :
10. června 2016, 08:21
Věčný sen všech depešáků. Ale už se asi nikdy nesplní. Hlavně že už to není Hillier!
Ivan V. :
12. června 2016, 13:58
Arctic Monkeys nebo Florence and the Machine se mi docela líbí a zvukově je to dost dobře dotažené. Tak se nechme překvapit, jak bude znít nová deska DM… ;-)
Známý neznámý: James Ford
Depeche Mode nahrávají své čtrnácté album, a fanoušci jsou v pohotovosti. Po 11 letech totiž dochází něčemu významnému - něčemu co vnáší do očekávání prvek napětí. Po Hillierovské trilogii přebírá producentské žezlo nové jméno - britský hudebník James Ford. Pojďme si ho trochu víc představit...
Jméno James Ford není v hudební branži neznámý pojem, zejména v Británii. Co se týče jeho vlastní tvorby, stojí za projektem Simian Mobile Disco, který je směsicí taneční elektroniky, ale i rockových prvků. Nejvíce znatelná je zde Jamesova láska k analogovým syntezátorům. Tento projekt je ale ve srovnání s druhým oborem Jamesovy práce tak trochu "bokovka". Od roku 2004 se věnuje i producentské práci. Za dobu dvanácti let je v jeho přehledu spoluprací úctyhodných 29 nahrávek různých žánrů, od popovějších po alternativu. Za tu dobu ovlivnil celou část britské hudební scény - o čemž svědčí producentská spolupráce s Klaxons, Arctic Monkeys, Mystery Jets, The Last Shadow Puppets, Mumford & The Sons, Florence and the Machine... Nejvýraznější stopou je spolupráce na čtyřech albech Arctic Monkeys, a pak také jím produkované album Myths of the Near Future od Klaxons, které získalo v roce 2007 Mercury Prize za nejlepší britské album. V projektu The Last Shadows Puppets dokonce James Ford usedl i za bicí. V tisku se o Fordovi můžeme dočíst : "Mezi mladými britskými producenty nenajdete větší hvězdu, než je obrýlený bývalý student biologie James Ford. Klaxons o něm prohlásili : "Jeho zásluhou to kouzlo zafungovalo. Podle mě skrz vlasy přijímá meziplanetární signály a ty pak vysílá očima...“ V podobném duchu se nesou i výlevy Arctic Monkeys..." Samozřejmě, u producentské práce nemusí hrát roli, jaký hudební styl má producent rád, nebo jakým projektům se věnoval v minulosti. Nicméně ze všeho výše psaného se zdá, že James Ford splňuje obvyklé nároky Depeche Mode na producenta. Musí mít vztah k elektronické hudbě a analogovým syntezátorům, ale zároveň umět uvažovat v rockovém kontextu. A to co je hlavní : neznat žádné stylové hranice. Kromě hudebních faktorů je také u Depeche Mode důležité, aby si sedli lidsky, což nejspíše klaplo také. ![]() K tomuto ještě bude dobré si připomenout postoje Martina a Davida ke skládání, jak je prezentovali v průběhu roku 2015 : Martinovi se stalo domácí studio velkým hobby, sám přiznává, že tam je prakticky denně (v 11-12 přijde, v 6-7 večer odchází..). Jako by se z něj stával tak trochu Alan, co se týče pracovitosti. Není to ten starý Martin, který dříve působil trochu flegmaticky (S prohlášeními typu "...ať si s mými demy udělají co chtějí, když je píseň napsaná dobře, tak bude fungovat vždycky...") Dave Gahan tuhle jeho vášeň pro synťáky potvrdil : "Pokud Martina zavřete do místnosti plné syntezátorů, bude si s nimi hrát donekonečna...". Taky víme, že Martin během tvorby alba MG vytvořil hodně nápadů, které: "...mu zůstaly v šuplíku, a rád by pokračoval v jejich rovzvíjení na novém albu DM..." Dave by chtěl zase ve studiu oživit zaběhlou rutinu - netají se, že některé (třeba i riskantnější) postupy, které si vyzkoušel ve studiu se Soulsavers, by rád zkusil i ve studiu s DM. Už to dokonce praktikoval při nahrávání Delta Machine. Taky by tam teď nejradši měl Eignera s Gordenem. Také prohlásil : "Vlastně by mě celkem zajímalo, jak by zněl mix alba "MG" a "Angels & Ghosts". Martin stejně jako já má rád gospel a blues, ale taky zároveň velmi rád rozvrací věci naruby... Dokáže z písně vytáhnout určité prvky a použít je úplně jinak..." Když si to shrneme dohromady, máme z toho jeden velký koktejl ingrediencí, které budou hrát roli při tvorbě nového alba Depeche Mode. Domýšlet si můžeme co chceme, a to asi tak jediné co zatím můžeme dělat. Nejdůležitější faktor totiž zůstává za stěnami studia. A to je : jaká přinesli Martin a Dave dema. Napjaté očekávání začíná...:) -sin- |
9 června 2016
Zpět na hlavní stránku
Komentáře jsou vypnuté kvůli spamu
MiG-21 : |
9. června 2016, 21:29 |
A já budu nejťastnější, až se jednou dočtu, že producentem nového alba je jakýsi Alan Wilder…. |
angel : |
10. června 2016, 08:21 |
Věčný sen všech depešáků. Ale už se asi nikdy nesplní. Hlavně že už to není Hillier! |
Ivan V. : |
12. června 2016, 13:58 |
Arctic Monkeys nebo Florence and the Machine se mi docela líbí a zvukově je to dost dobře dotažené. Tak se nechme překvapit, jak bude znít nová deska DM… ;-) |