Depeche Mode interaktivní kapela?


Depeche Mode byli nominováni na cenu MTV v kategorii „interaktivní kapela“, což má znamenat, že se pravděpodobně hodnotí, jak se prezentují na internetu, jak komunikují s fanoušky atd. Tady se nabízí námět na úvahu…



Kdyby existoval žebříček, kde by se hodnotil počet webových stránek věnovaných jedné kapele, troufám si říci, že Depeche Mode by se jistě umístili v první desítce. Kapela disponuje po celém světě velkým počtem aktivních a tvořivých fanoušků, kteří se sdružují ve fan-webech, diskutují na fórech, a shánějí nejnovější informace. Zadáte-li do google heslo „Depeche Mode“, můžete listovat prakticky donekonečna.

Kapela samotná má oficiální web, kde se webmaster Brat snaží přinášet pořád něco nového, nebo alespon zásobovat archiv zajímavostmi. Před nedávnem také dostal za úkol vytvořit profil kapely na youtube a na myspace.

Taktéž určitě za zmínku stojí nabídka kompletního katalogu nahrávek Depeche Mode ke placenému stažení přes iTunes.

Otázka do diskuse ale je, zda si ocenění nezaslouží spíše fanoušci Depeche Mode než kapela samotná, či zda by případné ocenění neměl převzít webmaster Brat :).



-sin-

    11 září 2007

    Zpět na hlavní stránku

    
SLEDUJTE NÁS:

                   


    




Komentáře jsou vypnuté kvůli spamu




dangerous :

11. září 2007, 15:55     

nemyslím, že by Brat dostal za úkol vytořit profily na myspace a youtube, to byla jeho iniciativa…

Přesto všechno si Brat zaslouží, jako webmaster oficiálních stránek o Depeche Mode, čistou pětku…

Odporný design stránek, neaktuálnost a lákání fanoušku na několikavteřinová videa na Youtube, no to je děs… Dav Gahan rozbíhá nové album, oficiální stránky by měli být zaplaveny informacemi, rozhovory s Gahanovými spolupracovníky a se samotným Gahanem… místo toho se BRAT měsíce pere s designem www.davegahan­.com, který je stejně hrozný…


sinus :

11. září 2007, 15:59     

to dangerous :

ehm…takže by na ocenění asi neměl ani myslet což? Nevím jak jsou na tom DM v oficiální internetové prezentaci v porovnání s ostatními kapelami, které jsou nominované, zkusíme to zjistit…:)


dangerous :

11. září 2007, 16:02     

no popravdě, samotné ceny MTV jsou vhodné k umístění někam na toaletu, ale to je detail :)


sinus :

11. září 2007, 16:10     

ano, i to je možné:). Mě v tomto případě spíš zaujal ten nápad označit Depeche Mode za „interaktivní“. Jako příklad interaktivního umělce beru třeba přístup Alana Wildera, ale DM ?


dangerous :

11. září 2007, 16:25     

to sinus: ta nominace má kořeny už v roce 2001, kdy byl web depechemode.com nominován v kategorii webawards na Europe Music Awards MTV, jenže od té doby se hodně změnilo, navíc koukni kolik je dnes nominovaných, v roce 01 těch nominovaných bylo jen 5.. a asi si pamatuješ že dm.com stejně nevyhrálo…
ale opakuji, mnoho povyku pro nic, pokud DM stojí o cenu MTV tak jsou dost komerční…


fan4dm :

11. září 2007, 18:05     

Mně se depechemode.com i davegahan.com líbí. Podle mě jsou to slušné, jednoduché a přehledné weby. Nijak zvlášt na ně tedy nechodím, ale na první pohled se mi zdají OK a působí příjemně.
Jestli DM stojí nebo nestojí o cenu MTV myslím není důležité, myslím, že snad sami svoji nominaci ovlivnit ani nemůžou a na druhou stranu, když je přeci někdo nominuje, proč se tomu za každou cenu bránit. Myslím si, že to neřeší. DM podle mně nikdy nebyli kapela, která by si nějak extra zakládala na podobných cenách, i když něco takového jistě potěší každého a když začínali a postupně se z nich stávaly hvězdy, jistě by mnohdy uvítali radši nějakou takovou cenu než kritiku, kterou na nich nikdy nikdo nešetřil.
Mimochodem….DM jsou jednou z nejkomerčnějších kapel na světě vůbec. Docela by mně zajímalo, která kapela/y je/jsou podle tvého/vašeho názoru komerčnější než DM ;o)
DM nejsou moc tak „plánovaně komerční“ jako nejrůznější projekty a rychlokvačky, které mnohdy komercí srmdí na sto honů. Na první pohled tak nepůsobí. Myslím (možná je to jen moje iluze), že vždycky dělali muziku podle toho jak to cítili, ne podle poptávky na trhu, nicméně „to všechno kolem nich“ je nesmírně komerční záležitost a přeci než se z nich staly megastar a než se pánové nadosmrti zajistili, jistě je taky těšilo, že měli komerční úspěch. Bez něj by zde nyní nejspíš nebyli a troufám si říct, že ani Mute a spousta nezávislých a skutečně nekomerčních projektů, které dostaly díky DM a ještě asi Erasure v Mute šanci. Jednou jsem někde myslím četl Millerova slova, že co vydělají komerčně megaúspěšné projekty jako DM a Erasure, to alespoň částečně pustí do naprosto ztrátových jiných projektů, ale bez toho by spousta těchto malých kapel nikdy nevydala třeba ani singl. ;o)
A to, že má DM pod svými křídly EMI, to je teprve komerční masakr. Jen si vem kolik všeho možnýho s motivem DM je už možné koupit,, vydávají pořád to stejné, jan na nových a nových nosičích, to je teprve komerce. Doufám jen, že DM toaletní papír nás přeci jen mine :o))


The One Behind The Wheel :

11. září 2007, 20:02     

No, tak utírat si zadek Davem nebo jiným členem DM bych si fakt nechtěl..


dangerous :

12. září 2007, 08:35     

to fan4dm: Depeche Mode nejkomerčnější vůbec?? Tak to je dost těžký úlet :))

Depeche Mode jsou neprodejná skupina, ano je si možné koupit vše možné ale to si lze koupit i s názvy vesnických kapel, a kdo kupuje věci s potiskem DM? Jen pár skalních…já Depeche Mode poslouchám 19 let a ještě sem si nekoupil ani jediné tričko DM nebo hrníček..chichi­…Chci tím říct, že Depeche MOde, kromě svých fanoušků NIKOHO nezajímají…nevěříš?

Vem si balík triček U2, Madonny, Green Day, Linkin Park, Britney Spears, Metallicy, Robbieho Williamse, Justina Timberlaka a také Depeche Mode. Stoupni si s nima na nejrušnější ulice v Praze, Kodani či New Yorku a spolehni se, že jediný balíček z kterýho neprodáš ani kus bude Depeche Mode…


sinus :

12. září 2007, 11:13     

„Komerčnost“ managementu okolo Depeche Mode bych viděl v tom, že sice mají omezený okruh zákazníků, ale dokáží využít jejich dlouholeté věrnosti a stálosti na maximum…

Jinak to ale nejde. Každý byznysman si musí udělat průzkum svého trhu, aby věděl jakým způsobem zapůsobit :)


fan4dm :

12. září 2007, 11:50     

Dangerous: Myslím, že zase takový úlet to není. Já sice občas ulítnu, ale v tomhle případě si myslím, že je můj nároz postaven na racionálních základech.
Asi jsi nepochopil jak jsem to myslel. Dá se říct, že DM jak to myslíš ty, komerční nejsou. Ovšem já nemyslel komerci jako globální vyjádření poptávky po jejich hudbě. Myslel jsem „komerční“ ve smyslu obchodní strategie, co z nich (resp. z jejich fandů) dokáže management vytřískat. ;o)
Sinus mě pochopil naprosto přesně.

Btw. si nemyslím, že by o DM nebyl obecně zájem. Stačí se podívat na prodejnost jejich alb. Nemají tolik (z globálního hlediska myslím) „fandů“ kteří by si kupovali každý jejich singl, ovšem řadová alba nebo „best-ofky“ se podle mě prodávají myslím na srovnatelné úrovni s těmi, které jsi jmenoval. Unikum je ovšem právě ta fanatičnost a sběratelství těch kutovních fans, kteří kupují každý singl na několika nosičích, i když třeba nějaký remix už mají na CD, koupí si ještě 7" nebo 12" vinyl, kde jsou třeba tytéž verze, ale koupí si jej jen kvli té svojí sběratelské vášni. A podle toho, jaké množství těchto nejrůznějších nosičů a jejich „národních“ variant (viz např. CD Violator – MUTE CS vs. CD Violator – MUTE), ve kterých tyto nahrávky vycházejí, podle toho jsou podle mě DM jednou z nejkomerčnějších kapel na světě vůbec. ;o) Ne nadarmo se o nich říká, že jsou průkopníci remixování a vůbec vydávání různých mioxů a remixů singlů na několika různých nosičích a několika různých formátech.


dangerous :

12. září 2007, 12:24     

tak best of v Americe totálně propadla..

„Myslel jsem „komerční“ ve smyslu obchodní strategie“ ???? OMG!!Tím myslíš sběratelské edice?? nesmysl…

stejně tak národní verze alb mají svůj smysl a nemají nic společného s komercí, omg!

Komerce je podbízivost, jsou Depeche Mode podle tebe podbíziví???? OMFG!!


sinus :

12. září 2007, 12:29     

Mno, tak tady už řešíme otázku, co je vlastně definice pojmu „komerce“, a co si pod tím člověk vyloží…


dangerous :

12. září 2007, 12:35     

tak jistě, ale to je podstatné, pokud fan4dm napíše, že DM jsou „jednou z nejkomerčnějších kapel na světě vůbec“ tak to je nesmysl.. přijde mi to jako názor fanouška, který akorát viděl film 101 a podle toho dělá závěry


sinus :

12. září 2007, 12:45     

Já bych v té Mirkově větě chápal smysl – ale spíš bych to formuloval takto : „Depeche Mode jsou kapela s velice komerčním managementem.“ Myslím že to tady i bylo naznačeno.


fan4dm :

12. září 2007, 12:51     

Dangerous: V tom případě se omlouvám za svůj názor. Připouštím, že nemusí být nutně ten správný, nicméně názor to je a na základě tvých předložených argumentů jej nezměním, protože si zřejmě nerozumíme.
Jak už jsem napsal výše. Michal pochopil, jak jsem to myslel ;o)

Nakonec, asi tedy nejsem takový fanoušek jako ty. Omlouvám se, nikdo není dokonalý.
Pamatuju se, že dřív jsem si taky odmítal připustit, že DM jsou komerční kapela, tedy tak jak to asi chápeš ty. To nejspíš nejsou, ale znovu opakuji, že jejich prodeje se asi proti těm, které jsi jmenoval o moc lišit nebudou a stačí si jen připomenout jaký obrovský KOMERČNÍ úspěch má každé jejich turné. To by jim leckterá z těch kapel, které jsi jmenoval mohla závidět.
Já v tomhle případě chápu komerci jako schopnost kapely a jejího managementu ze svých fans vytřískat maximum. Tričko Tak that si možná koupila v době jejich slávy každá druhá holčička ve věku 13–16 let, ale kolik z nich si koupilo třeba originální nosiče s jejich hudbou a nestahovali to nebo nepřepalovali. U DM je topřesně naopak. Trika se totiž třeba tolik neprodávají, ono taky triko za 1300,– Kč na koncertě není žádná láce….

Asi každý chápeme výraz komerce jinak. Já to v tomhle případě nechápu a nevyjadřuji se ke komerci ve smyslu „podbízivost“ a že se to hraje v každém druhém shitovém „komerčním“ rádiu mezi 20 let starýma " CZ peckama".
Pokud nerozumíš tomu, jak to myslím a jak se ti snažím vysvětlit, tak stejně asi nemá další debata na tohle téma cenu. Asi si půjdu radši pustit 101. ;o)
Víš U2 si třeba koupí milon lidí a DM třeba půl milionu, jenže z toho půl milonu co si koupí DM bude ještě třeba 400.000 lidí, kteří si koupí čtyři singly, každý na 2 CD, 2 12"LP, případně ještě na 7" SP nebo DVD. Takže asi tak. Pak kdo je podle tebe komerčnější? Kdo myslíš, že z toho vytříská víc? A ještě ke všemu si všichni ti lidé myslí, jak nekomerční a nezávislou kapelu poslouchají :o)) Nezávislou možná, ale komerční, koooomerční :o)) Jen je někdy těžké si to připustit. ;o)


dangerous :

12. září 2007, 12:55     

DM nejsou komerční kapela, značka Depeche Mode je komerční produkt a to je rozdíl..


sinus :

12. září 2007, 13:06     

Jak říkám, celé to je o definici pojmu „komerční kapela“. Pokud fan4dm má určitou svou definici, a ty máš jinou, tak je jasné že se nedohodnete.

Já bych to viděl na příkladě : Violator je výborné album nekomerční kapely. Kdežto Best Of vol.1 je komerční produkt managementu nekomerční kapely.

Mimochodem, začínejte šetřit, blíží se nová sezóna a to bude nápor na peněženky ;)


fan4dm :

12. září 2007, 13:09     

Dangerous: Ono je DM kapela a DM značka? Já myslím, že takhle to nikdo nevnímá. Já to tedy vnímám jako DM, jako celeko.
Já ti jinak rozumím, jak to myslíš. DM nejsou komerční kapela, která dělá desky (tedy hudbu) tak, aby je prodala. Dělají hudbu, jakou chtějí dělat, při tvorbě nesledují to, jestli se to prodá nebo ne. To je jasný. ;o) Ale prodávají ji pak velice šikovně ;o)
Mně to zase tak zásadně nevadí, nikdo mě nenutí abych si to kupoval. Je to moje volba a dělám to rád. Jen mě zásadně štvou best-ofky, collectors edition, apod… kde je to samé co už člověk má doma několikrát, akorát k tomu přidají jednu raritní věc nebo nějaké bonusové video a člověk aby to pak zase kupoval za plnou cenu a platíš vlastně za to co už doma máš. Jenže když už to nějaký ten pátek sbíráš, koupíš si stejně i tohle, aby ti to ve sbírce nechybělo….:o)))
Mixy a remixy vítám, rád je poslouchám (tedy ne úplně všechny, ale to bych zase odbočil) i když i v tomhle případě by bylo fajn, kdyby třeba na vinylu vycházelo víc jiných mixů, ne třeba jen jeden navíc oproti CD nebo naopak aby i na CD byl ten jeden mix, který vyjde třeba jen na vinylu. V tomhle vítám ty nové boxy singlů, ale ty vlastně přicházejí v době, kdy všichni stejně postižení fans jako já, už ty origo nosiče mají a ještě si nakonec koupí ty boxy, aby jim zase nechyběly ve sbírce :o))))
Tenhle koníček je děsně finančně náročnej. :o(Ale koukám, že jsme pěkně odbočili odtématu :o) Ještěže sem Kryton nemůže :o)


Kryton :

12. září 2007, 13:29     

Tak to jste podělali hoši...




fan4dm :

12. září 2007, 13:40     

Zachraň se kdo můžeš…..!!!!!!

P.S. Teď by na fóru byl ten (několik) smajlík s vykulenejma očima, ale možná bych se Krytonovi zkusil postavit s kladívečkem, baseballovou pálkou nebo motorovkou… ;o)
Myslíte, že by to mělo cenu???


sinus :

12. září 2007, 13:43     

Musím tě zklamat…proti Krytonovi (óóó velkému) nemá nikdo šanci…


fan4dm :

12. září 2007, 13:45     

:o(((
Znamená to, že jsem mrtvej muž??? /zase smajlík s vykulenejma očima/


janruzicka.dmf :

13. září 2007, 20:37     

Ocenění si rozhodně zaslouží fanoušci a ne skupina…Právě to,že na slovo depeche narazíte v síti internet často,dává jasně najevo,že kult zůstane kultem a je to rozhodně dobře…


Mirxon :

19. února 2009, 22:50     

Komerce nekomerce. DM jsou komerčně dost úspěšná kapela i bez toho, že by je každý komerční rádio tlačilo tak aspoň 28× denně do éteru jako třeba Christinu Aguilleru nebo jak se ta princezna jmenuje. Koneckonců, těch doposud prodaných zhruha 100 miliónů nosičů řadových alb + dalších asi 60 miliónů nosičů ostatních nahrávek (singly, maxisingly, videokazety, dvd atd.) + promo materiály (plakáty, knihy, trička), pravidelně vyprodaný koncertní turné, to všechno jednoznačně vypovídá o výlučnosti komerčního úspěchu a velikosti kapely Depeche Mode. A to právě i přesto, že Depeche Mode jsou jedna z mála těch kapel, který si dovolí vydávat i takový věci, který jsou z komerčního a marketingovýho pohledu pro masovej hudební trh naprosto nezajímavý. Viz třeba drtivá většina B-stran singlů nebo remixy od lidí, kteří se celej život pohybují výlučně v hudebním undergroundu a do komerční sféry se nikdy netlačí. Zkrátka, muzika DM je taková, že sice na straně jedný velkou část lidí nijak neoslovuje, ale snad ani neuráží a na straně druhý si ji pořád najde spousta těch, kteří jsou si dobře vědomi vyjímečnosti a umělecký hloubky toho všeho, co vlastně po celou dobu DM neúnavně vytvářejí.









Výpis všech článků




SLEDUJTE NÁS