Návštěva Zvuků z Vesmíru


Tak jsme se dočkali. Právě dnes se po 42 měsících dostává na pulty prvních obchodů nové album Depeche Mode – Sounds Of the Universe. V pražském Bontonlandu přivítali album stylově – oblečením prodavačů s motivem obalu depešácké desky. Co víc si přát?




Řada z fanoušků si nové album poslechne poprvé až po dnešním dni, ale tuším že velká většina jsme ho již několik týdnů měli ve sluchátkách. Takže je načase na hodnocení. Namísto recenze zkusím poněkud neformální popis dojmů z nového alba, tak jak na mě působilo při prvních posleších. Vydáme se totiž do Vesmíru, prozkoumat soustavu neznámé hvězdy, okolo které obíhá třináct planet. Na každé planetě je život…



Houstone, odpočítáváme!

První motory naskočily a odpočítávání začalo. Krajem se rozléhá hřmění, a burácení startovacích trysek raketového modulu nabývá na síle. Stroj stoupá do výše, stejně jako jeho hlasitost. Přetížení kosmonautů stoupá až nad únosnou mez…

…až najednou klid.

První… Loď překonala únikovou vzdálenost od země, těžký nosný modul se oddělil a raketoplán lehounce pluje už jen setrvačností. Nese se tichem všehomíra – tichem a tmou vesmíru. Z ticha se však počínají vynořovat tóny a zvukové plochy, první planeta je na obzoru. Zprvu má nezřetelné obrysy, které nabývají na síle a ostrosti. Ale nepřichází žádné překvapení. Jen jemné vlnění se nese prostorem, a mírně nabývá na síle až do konce naší návštěvy…

Druhá…a už je tu druhá planeta. Ozývá se z ní bušení tam-tamů. Je snad obydlená divochy? Kdepak, to jen v sopkách nad zelenými stromy klidně bublá láva, občas zaprská, ale žádný výbuch nehrozí. Ale pozor, ted nastal podezřelý, až hrozivý klid, téměř osudová chvíle…„we are here /we've been chosen/ we've been blessed with a place/ we need to find and then open…“ Nejhezčí moment z celé naší náštěvy. A už zase letíme dál!

Třetí…před námi je zčernalá doutnající planeta, vypadá to na pořádnou katastrofu. Zdá se že jsme ve špatný čas na špatném místě…Obyvatelé vyděšeně běhají sem a tam, obydlí vybuchují, a marnost stíhá marnost. Brrr, tady je to depresivní! Ale jako lidé rádi dívají na horrory, ani já nemohu odtrhnout oči, a dívám se na hypnotizující apokalypsu – všechno je tu špatně, ale nejhorší je, že v tom nalézám zalíbení…

Čtvrtá…Uff, po takovém drasťáku zamíříme raději na nějakou poklidnější planetu. Tady ta vypadá klidně. Ozývá se z ní jemné předení a melancholický zpěv, jakýsi nářek tichého šílenství smířeného s osudem…Ale nějak mě z toho jímá ospalost…Občas mě probudí zahřmění…Nicméně tu toho moc zajímavého není.

Pátá…Na obzoru se objevuje opravdu podivná planeta. Mění tvar, rozměry, cestuje v čase, střídá se tu počasí každou vteřinou. A taky akustické podmínky, zvuky se ozývají z různých stran prostoru, tu jakoby zdálky, pak najednou přímo u ucha. Je to celé nějaké zmatené, nevím co si o tom myslet.

Šestá…Hmm, tohle je opravdu pohodový svět. Nad prosluněnými písečnými plážemi se klene duha, a na plážích je spousta tančících postaviček, vlnící se v rytmu nějakého opravdu příjemného mixu co se line z klubu na pobřeží. Vypadá to že i vlny v moři se houpají do stejného rytmu. Moc hezké! Ale až nějak příliš podezřelá pohoda, možná že má zakrýt něco hlubšího, vážnějšího….

Sedmá…Tahle planeta je celé jedno velké syntetické sci-fi město. Spousta plastu, ocele, ale postrádá černotu a šeď industrialu – tady jsou spíš naleštěné domy hýřící barvami a technickými vychytávkami. Na velkých náměstích se shromažďují obyvatelé v jednom velkém manifestu. Spojují své hlasy v jeden velký a volají, bane, zpívají – o čemže, o míru?

Osmá…A tenhle svět je přesný opak toho předchozího. Šedé depresivní továrny utápějící se v černém kouři. Rozladěné stroje chrčí a odkapává z nich špinavý olej. Procházím opuštěnými ulicemi, a padá na mě zoufalství. Ale přeci jen, občas mezi mraky zasvitne světlo hvězd, a vnese do pochmurného kraje naději. Jakoby všechna práce strojů měla přeci jen nějaký smysl a nebyla nadarmo. Zatínám pěsti v jedné velké naději, že jednou se v kouři mraků vrátí na obzor slunce…Ono se vrátí…

Devátá…sakryš, mám na plášti rakety nějakou poruchu, a zrovna mezi planetami. No nic, vezmu skafandr a jdu to opravit. Počáteční rozmrzelost přechází ale v docela zajímavý pocit. Je to oprravdu zvláštní jen tak se procházet vesmírem…

Desátá…Tahle planeta trochu připomíná onu šestou, pohodovou, ale není to až tak růžové. Prosluněné pláže vystřídalo obyčejné malé okresní město, kde se žijí obyčejné nudné životy. Atmosféra je na první pohled až podezřele poklidná, všechno je až příliš perfektní…Až z toho zamrazí.

Jedenáctá…Zde se line vyloženě hravý rytmus. A zase mám, jako vůbec z většiny doposud navštívených světů smíšený pocit – jakoby bylo všechno bylo jen tak naoko. Ale občas ve výškách zakráká vrána, zavrčí elektřina v drátech vysokého napětí, a leccos prozradí pohled do očí… Cítím, že chybí málo aby se to zvrhlo v nepříjemné poznání…...

Dvanáctá…Najednou jakobych byl pod vodou. Hladí mě jemné proudy, přitažlivost mizí, a čas jakoby se zpomalil. Ale neuspává to, je to spíš velmi příjemné. Obrysy jsou rozmlžené, a jediným pevným bodem je hlasová linka proplouvající mezi modrozelenými odlesky slunce.

Třináctá…Hmm, tohle jako bych už někdy dávno slyšel…Temné až hrozivé bublání zvuků se zaoblenými hranami, je to velmi chytlavé. Chytá se mě nadšení smíšené s nostalgií…A smutek, že tohle už je poslední planeta…




Pro vaše dojmy a třeba i vaše osobní recenze nového alba máte volný ring v komentářích pod článkem! Pro inspiraci, máte li chuť, zkuste odpovědět na několik otázek :

1. Kolikrát (přibližně) sis zatím desku poslechl(a)?
2. Jak bys popsal(a) bezprostřední dojem po úplně prvním poslechu?
3. Připadá ti nová deska jiná než dosavadní tvorba DM?
4. Vyber tři (momentálně pro tebe) nejlepší písně z alba.
5. Které písně podle tebe budou dalšími potenciálními singly?




-sin-


    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


sinus :

17. dubna 2009, 10:33     

1. Zatím asi tak 30 krát.


2. Nadšení, ale i podivné prázdno. Kromě poslední Corrupt jsem si žádnou poslechnutou písničku nějak výrazně nezapamatoval. Časem se to ale lepší víc a víc.


3. Ano, ale ne nějak dramaticky. Dave zpívá jiným stylem (ostřeji), a album obsahuje nezvykle hodně pohody. Víc „pohodovější“ je snad pouze Speak & Spell.


4. In Sympathy, Come Back, Corrupt


5. Come Back, In Chains, Peace


petak2 :

17. dubna 2009, 11:08     

1: V práci si pouštím album každý den odpoledne tak 3 hodky pořád dokola jako podkres.takže tak asi něco kolem 50×

2: na první poslech se mě zdálo hrozně utahaný,ale ted co mám album naposlouchaný se mě tak vůbec nejeví.

3: jiná mě nepříjde.naopak se mě zdá že tam slyším hodně věcí co jsem už dávno od nicjh slyšel.jen to mají ted udělaný jiným způsobem.

4: In Chains,Little Soul,Miles Away

5: bohužel to bude asi Peace.(Za to se asi budu hodně stydět),Miles Away (to si myslí,že bude jako poslední singl),Come Back


Martina :

17. dubna 2009, 11:23     

1. cca 20krat


2. rozpaky. Na albu jsou zajimave zvuky, ale DM propadli v tom nejdulezitejsim – psani silnych pisni.


3. Hodne jina, nejvetsi odlisnousti neni ten sound, ale prave samotne pisne. Typickych depesackych harmonii a melodii tady moc neni…album je nejsilnejsi prave v tech chvilich, kdy na tomto poli odkazuje na stare DM.


4. Wrong, Corrupt, In Sympathy


5. Peace, In Sympathy (myslim, ze tentokrat vydaji 3 singly).


VincentHS :

17. dubna 2009, 11:46     

1. Zatím asi od včerejšího večera 4×.


2. Na první poslech jsem se do toho vesmíru propadl, více něž vyletěl s předchozí Playing The Angel do nebe. Natočili ji tak proto, že to sami chtěli, ne že by museli.


3.Ne, kráčejí svou cestou stále dál do svých vesmírů.


4. Wrong, The Sun And The Moon And The Stars, In Sympathy


5. Peace, Come Back (více než tři singly by pro mě bylo překvapením)


sinus :

17. dubna 2009, 11:47     

A už tu máme první ohlasy z médií :


Nad hity Depeche Mode bdí osobní Ježíš
http://hn.ihned­.cz/…-500000_d-4a


Jsme stará škola, přiznávají Depeche Mode na nové desce

http://www.no­vinky.cz/…e-desce.html


Depeche Mode se tentokrát vypravili do kosmu

http://www.denik.cz/recenze/depeche...html


Lucish :

17. dubna 2009, 12:36     

1. Jak jsem se asi před čtrnácti dny k albu dostala, neposlouchám prakticky nic jiného. A od středy, kdy jsem si přinesla domů originál, jsem k poslechu přidala i bonusy, které mne chytly snad ještě víc než písničky z alba.


2. Od chvíle, kdy jsem slyšela album poprvé, jsem mu propadla. I když to možná bude znít pateticky, žiju teď vlastně jen v jeho temně elektronickém světě, protože navzdory mnohdy veselým melodiím je z něj cítit mnou tolik milovaná pochmurnost.


3. Myslím, že nová deska je víc než kterákoliv jiná pokračováním svého předchůdce. Je cítit, že na ní pracoval Ben stejně jako na PTA, navíc chrčivé zvuky starých synťáků často vyvolají jakési déjavu a vzpomínky na stará alba. Navíc mi přijde, že si David na albu vyhrál se svým hlasem víc než obvykle – mění intonaci, sílu, chvíli zpívá ostře, pak hned zase zjemní – hlavně třeba v Miles Away a bonusové Ghost, která je vedle Light mojí vůbec nejoblíbenější písničkou. O té fistuli v Peace, při které jsem poprvé úplně nadskočila, ani nemluvím:-)


4. Pominu-li velmi zdařilé bonusy, mám nejraději Corrupt, In Sympathy a In Chains. Nejdůležitější je pro mne vždy spojení slov a hudby a to se jim právě tady velmi vydařilo.


5. Peace, In Chains, Perfect, Come Back – pochybuju, že všechny čtyři, spíš některá z nich. Na tohle moc odhad nemám, protože se mi zpravidla líbí právě ty písničky, které se pro svou nekonvenčnost singly nikdy nestávají.


Nikki.130 :

17. dubna 2009, 13:39     

1. už snad 1000× :D ;O)) SOTU poslouchám denně od rána do večera

2. smíšený,trochu s rozpaky

3. ano..

4. Little Soul,Wrong,Come Back

5. asi Peace,In Chains…


janruzicka.dmf :

17. dubna 2009, 14:32     

1.Vzhledem k tomu,že mám album v mobilu,tak minimálně stokrát a doma pokaždé otočím volume hodně doprava…

2.Vyděsil jsem se,když jsem slyšel první minutu ''In Chains''…Znělo to jako divné lazení nástrojů nějakého zhuleného orchestru…Nejvíc mi utkvěla v paměti Peace a Corrupt.

3.Ano…Myslím si,že je to díky těm výrazným analogovým zvukům,které v některých pasážich znějí,jako by byly opravdu z ''vesmíru''…

4.Corrupt,Pea­ce,Little Soul

5.Asi ''Perfect'',možná z důvodu,že je to klasicky hratelná,nenáročná skladba pro všechny rádia…Uvítal bych singl ''Corrupt'',ale to se asi nestane,tipuju třeba ''In Chains''.


DM :

17. dubna 2009, 15:20     

1. Před chvílí poprvé.

2. DM poslouchám už asi 18 let (to to letí!), takže není co dodat – a hlavně po prvním poslechu nerada soudím – vím, že tomu opět propadnu ;o)

3. Každá nová deska je tak trochu jiná – je to dobře – vše se vyvíjí a to platí také o tvorbě DM. Je však stále slyšet jejich rukopis. Depeche Mode jsou jedineční a nenapodobitelní.

4. Martin L. Gore pro mě není pouze nejlepším textařem, ale také skutečně výborným zpěvákem – takže Jezebel, Miles Away, Come back – ale to je po prvním poslechu – určitě se to později změní :o)

5. In Chains, Peace


Violator_1990 :

17. dubna 2009, 16:32     

1. Hoodně krát….odhad 60+

2. Nadšení…a mírne rozpaky

3. Připadá mi pozitivnější…ale jen na první poslech…pod povrchem je temnota..takže typická deska DM. :-D…nepřijde mi jako rapidní odchylka typu SOFAD

4. In Chains,Perfec­t,Corrupt

5. Peace ( dle meho názoru se z ní mže pro širší veřejnost stát nová ETS), Perfect (No tak..ta si o to prostě říká!! Rádiovka, ale typická depeš :-D) Třetí si netrofunu odhadnout ale bude to jedna z Gahanových skladeb, pravdpodobně Come Back


Depeche fan :

17. dubna 2009, 17:37     

1.Přibližně tak 20krát

2.Velice mě DM s deskou potěšili,přesně takovou desku jsem od nich čekala,takže to bylo poprvé obrovské nadšení.

3.Myslím si,že je určitě jiná než třeba Playing the angel,zase se posunuli s hudbou dál a to je dobře,protože DM přijdou vždycky s něčím novým a to se mi na nich líbí.

4.Peace,Perfect,In sympathy

5.Myslím,že Peace nebo Come back :)


teezka :

17. dubna 2009, 17:48     

1.několikrát za den posledních 14 dní

2.Nadšení

3.Vyzrálejší….

4.Corrupt, In Chains, Wrong

5.Perfect or Peace…..a určo Came back


Robca :

17. dubna 2009, 18:04     

Tak pozoruji,že jsem asi sám kdo je z desky hodně zklamaný po prvé za 20 let co je poslouchám…


RadekDM :

17. dubna 2009, 21:40     

1.minimílně 40×

2.jako vždy první poslech mi nic moc neřekne,ale ty budoucí hity jsou poznat:-)

3.ano i ne.Staré analogy jsou dobře slyšet,ale v novátorské a dospělé podobě.

4.Jezebel,Per­fect,Hole To Feed

5.Peace


Denisa :

17. dubna 2009, 22:40     

1. celý album jsem zas tolikrát neslyšela, možná 10 až 15krát, spíš si pouštim jednotlivý písničky, na který mám zrovna chuť, takže hlavně moje favority

2. no, tak ten úplně první poslech byl dost rozpačitej, některý písničky ze začátku se mi líbily hned, ale druhá půlka mi splývala a jak tu už někdo poznamenal, přišla mi utahaná a bez výraznejch melodií, až jsem z toho byla otrávená – ale pustila jsem si to pak hned ještě dvakrát a po třetím poslechu jsem byla nadšená

3. přijde mi pro DM docela typická, horší melodie než na mejch nejoblíbenějších deskách, lepší než na těch neoblíbenejch, celkově nijak nevybočuje, ani zvuk mi nepřijde nijak překvapivej

4. In Chains, Fragile Tension, Little Soul

5. nevim, přála bych to svejm favoritům, ale asi budu mít smůlu


jirka :

17. dubna 2009, 23:30     

1 Asi každy den

2 První poslech byl wrong byl jsem unešen dynamikou a energie pak jsem si poslechl další písně poprvé sem byl unešen a zklaman ale jak jsem to víc poslouchal tak semito víc líbylo

3 Hlas bych řekl že se trochu změnil zraje jako víno jinak pořad to jsou Dm a soudit desky jemi 15 let tak asi tak 25

4 Jezabel,Wron­g,Peace

5 asi Peace,come back


kat :

17. dubna 2009, 23:53     

1. tak milionkrát? :D Ne, vážně, asi 12×, ale měla jsem ji teda ve sluchátkách už dřív, neoficiálně, těch 12 poslechů jsem nedala dneska, to by byla moc velká oblbovačka i na DM :D


2. překvapení, někde lehké zklamání, ale to se rozplynulo při druhém, třetím poslechu, celkově ale velmi příjemný pocit, vzrušení (A ještě víc jsem vzrušená teď, když očekávám deluxe edici. Ať už je to doma!!! :D)


3. Ani ne, pořád jsou to DM, tak jak je znám a jak se mi líbí, nerada jejich desky nějak srovnávám, každá je jiná a zároveň jsou všechny stejné, něco je spojuje, pocity a nálady


4. In Chains, Wrong, Peace


5. Come Back


Ivan :

18. dubna 2009, 01:26     

1. Asi 5×

2. Zklamání a rozpaky. Zklamání při prvním poslechu nového alba Depeche Mode zažívám vlastně už počtvrté v řadě, počínaje albem Ultra, pokaždé očekávám něco trochu jiného :-) I když album Ultra jsem si nakonec oblíbil narozdíl od těch dalších a zdá se mi být o třídu lepší než vše co přišlo po něm.

3. Těžko říct. Mám dojem, že nové album bude jedním z nejslabších a bude rychle zapomenuto, jako Exciter.

4. In Chains, Wrong, In Sympathy.

5. nevím


marv :

18. dubna 2009, 08:57     

Robco nejsi sam kdo je z noveho alba zklamany.ja sem taky zklamany a dost!!!


aniq :

18. dubna 2009, 09:43     

1. Asi 30×
2.Zklamání- zvukově mistrovská práce, která nemá konkurenci, ale refrény dost slabé
3. Každá deska je v podstatě jiná, ale bohužel SOTU pro mě nejslabší. I Ultra je pro mě skvělá.
4. Wrong, In Chains, Jezebel
5. In Chains, Peace


MartinL. :

18. dubna 2009, 10:05     

1. cca 20–30×
2. strašné zklamání a bezmoc
3. Ano, méně depešácká, než jakákoliv předtím
4.Perfect,Jeze­bel,Come Back
5.Perfect, Peace, Come Back


Favourite Slave :

18. dubna 2009, 10:07     

1. Celé asi jen 2×


2. Prvotní zklamání vystřídala naděje, chce to prostě naposlouchat.


3. Zásadníé asi ne, ale je tam vidět ten nadhled a pohoda. Chtělo by to víc napětí a pochmurnosti, ale jsou to přeci jen postarší pánově, neberme jim to:)


4. In Chains, nečekaně Peace, Wrong jednoznačně a ještě Fragile Tension, Little Soul.


5. Peace, In Chains a Hold to Feed


sinus :

18. dubna 2009, 13:38     

Nemyslím že toto album zapadne jako Exciter. Už proto, že budí tak silné reakce – at už pozitivní nebo negativní. Každý jsme holt jiný, tak už to chodí.


Ale dovolju si odhadnout, že na koncertech i na srazech se z tohoto alba bude hrát hodně – díky dobrému rytmu…Uvidíme :)


…Mimochodem – Box Set je pořádný „dáreček“, opravdu to za ty prachy stojí… Výborné zpracování, a sto bodů za dokumenty s ČESKÝMI titulky…!


pepa :

18. dubna 2009, 13:56     

Dojem po prvním poslechu?Zdá se mi,že mě pohltila černá díra!!! Nevím jestli z toho najdu cestu ven! Je to jedna obrovská černá hmota z které mám v hlavě zatím jen zmatení.Budu se tu muset pozorněji rozhlédnout a určitě to vyjde.Dostanu se zpět ke hvězdám!!!


janruzicka.dmf :

18. dubna 2009, 17:40     

Potěšilo by mne,kdyby se tady někdo,kdo vlastní Deluxe Box zmínil,jaké je to DVD obsahově,protože já ho nechci za tu cenu kupovat,počkám si na něj nelegální cestou,když uniklo Demo Cd i Bonusové Cd…Co ta Stories Of Old ? Je to fakt to,co myslím ? Díky za odpověd.


tölökö :

18. dubna 2009, 21:29     

1. 3× a dost
2. hrůza a děs (to celé 3×)
3. ano, nejhorší
4. Fragile Tension, Miles away, 3. u mě neexistuje
5. byl bych rád, kdyby se na nějaké další singly vykašlali, zrušili turné a natočili už konečně pořádnou desku


leoš :

18. dubna 2009, 22:54     

1. Zatím asi 8 krát.

2. Asi budu špatný, ale album mě ani trochu neoslovilo. Kromě písně Wrong, která má náboj mě ostatní písně připadají ponuré a bez šťávy. Přiznám se, že po odchodu Alana marně čekám na album, které by se aspoň trochu přiblížilo kvalitám Violatoru, Songs of Faith… nebo Music for the Masses.

3. Snad jenom Ultra bylo horší než toto

4. Wrong, Hole to feed a Miles away.

5. To fakt ani trochu netuším, ale asi Gahanuv Come back


pepa :

19. dubna 2009, 00:32     

Zatím jsem se z černé díry stále nevyhrabal!Pos­louchám to nahoru dolu,z leva do prava,tam a zpět.Oči mám otevřené dokořán.Bude to náročné!!!I když už občas vidím určité záblesky.Souhlasím s Leošem,že jeden kosmonaut tady asi opravdu chybí.I když PTA bylo skvělé a chytlo mě okamžitě.No nic, jdu na to znovu…


leoš :

19. dubna 2009, 01:20     

Pepo souhlasím.Skutečně album Playing the Angel nebylo špatné, ale hodně tomu albu pomohly dvě pecky od Gahana Suffer Well a Nothings Impossible. Martin je super autor a skladatel, ale potřeboval by ty jeho songy trochu někdo doladit tak jak to dělal Wilder. To je samozřejmě můj názor a nikomu ho nechci vnucovat.


johnnyDM :

19. dubna 2009, 11:37     

nejlepší deska od Violatoru, alan vůbec nechybí, jak je to slyšet i na těch 14 demáčích v boxíku, ani na jednom se alan nepodílel a přesto jsou to skvělé písně, Depeche Mode Forever těším se na další desky DM jsou jedineční a nejlepší!


BigBang :

19. dubna 2009, 17:23     

souhlas, tohle může být nejlepší deska dM vůbec Black Celebration pro 21.století, jak napsal ringo na www.depechemo­de.cz perfect kluci a bonusovky jsou také dokonalé


sinus :

19. dubna 2009, 19:54     

DM se mění – stejně jako se měníme my i naše vnímání… Své nejlepší kusy mají už asi za sebou – tehdy se trefili alby jako MFTM či Violator přesně i do správné doby… Ovšem pro mě je osobně SOTU nejlepší ze tří posledních alb… Není prvoplánové, a přitom má hlavu a patu. A taky (navzdory nějakým těm retro zvukům) se neutápí v minulosti, dívá se dopředu. Možná je to (pro některé) konec starých Depeche Mode. No, povíme si za půl roku…:)


tölökö :

19. dubna 2009, 22:18     

leoš: nemusí to být zrovna Wilder – btw. už chápu, proč od DM vypadl. Jestli tam na něho v 90. letech chrlili tento EXCITERPTASOTU-styl jako to, jak mají DM v budouctu znít… to prostě nemohl pobrat.
Myslím, že Tim Simenon, Flood by to taky našlápli, akorát já s novým albem mám problém i po textové a melodické stránce, a to hlavně v refrénech. U mě bez výčitek palec dolů. DM poslouchám přes 20 let a věřte mi, že moudra typu „weeks turn into months/months turn into years“ mně přijdou směšná. Berte toto jako názor, ne dogma.


BigBang :

19. dubna 2009, 22:28     

tölökö: try walking in my shoes, také není nějaké objevné moudro a jak u toho všichni slintaj, Alan chybí jen nostalgickým uplakánkům, Martin píše stále stejným stylem, takže nevím v čem se sotu liší od music for the masses, never let me down again všichni zbožnují fajn, ale kdo si z vás vzpomene na sacred nebo to have and to hold?? jistě to nejsou tak popové skladby, ale o to silnější, jenže část fanoušků dm potřebuje refrény jak od madonny, aby to byla bomba, že? komerčáci…


Denisa :

19. dubna 2009, 22:46     

Souhlasím s johnnym, dema jen dokázala mou dlouhodobou domněnku, že pilířem DM je Martin…


Mersy :

19. dubna 2009, 22:49     

Ja vse vidim jako mix toho co tu bylo napsano. Osobne silene ocenuji, ze neni album, ja nestojim o zadne Kabaty… Aby mi songy splyvaly v jeden stejny oposlouchany slagr… Myslim, ze kazdy kdo tu je, si najde jedno album, co je jeho srdecni a zavdecit se vsem najednou je nemozne. Hudba se meni, cas se meni, my se menime. Rozhodne nepatrim mezi lidi co tu breci po Wilderovi a ze jsem ho mel rad… Furt je DM moje srdceni a hodne hluboce citova zalezitost. Nove album ocenuji jako velice dobre a jako celistve.. Jsem depesak a vzdycky budu. Proste patrim mezi ty stastne, co si na tom album nasli to SVE… Co mi dala ta hudba mi uz nikdo nikdy nesebere… Diky bohu za TO


BigBang :

19. dubna 2009, 22:54     

krásně řečeno Mersy, my co se nám sotu líbí máme vlastně štěstí, že si Depeche Mode tu nádhernou a úžasnou skupinu můžeme užívat i v roce 2009, je super být depešák, komu se album nelíbí má prostě smůlu, ale je tolik jiné hudby


sinus :

19. dubna 2009, 23:31     

pro tölökö : já myslím že Alan odešel spíš hlavně kvůli krizi lidské (mezi členy DM) než kvůli krizi hudební…I když co my víme…



SOTU je komplikované album – já tam narážel na hodně rozporů :


  • je tam spousta zvuků pro potěchu synťákových nadšenců, ale zároven i hodně kytar (a někdy dost nevybíravě zkreslených).

  • technicky vzato – je to snad nejsvižnější album od SOFADu (alespon co se týče průměrného bpm písní). Ale přesto jakoby ty písně „stály na místě“, jak tu někdo nadhodil – málo výrazných refrénů, zapamatovatelných prvků

  • Typická pochmurnost a melancholie je více než zdrávo smíchána s otevřenou naléhavostí (Davidův hlas), a někdy vyloženě popovou hravostí (Miles Away, Perfect…).

Ale jako celek mi to prostě nějak funguje. Něco tam prostě je. A cítím že koncertně to bude bomba. Alespon pro mé uši…


aniq :

19. dubna 2009, 23:37     

BigBang: Skladba, která má dobrý refren je teda komerční? Je zajímavé, že se DM podařilo v mnoha případech spojit obojí i kvalitu i skvělou melodii a nikdo to za komerci nepovažoval. No ale když to říká takový odborník na kvalitní muziku…


petak2 :

19. dubna 2009, 23:54     

Mě na albu vadí jen Peace a nemusela by tam být Spacewalker.
O Peace si myslím,že to je neskutečně hloupá písnička a už jsem ji při poslouchání začal přeskakovat.a jestli budu brát Spacewalker jako regulérní instrumentálku,tak se mě zdá málo výrazná a krátká a jestli je myšlená jen jako předěl mezi dvouma písničkama tak je zase moc dlouhá a moc s alba vyčnívá.chtělo to na ni ještě trochu zapracovat nebo si pořádně vyjasnit jakou má na albu funkci.
Jak jsem dnes poslouchal to demo cd,tak mě Peace tak hrozná nepřišla.
SOTU budu mít asi časem mezi nejoblíbenějšíma albama.
Bez konkrétního pořadí : Violator,SOFAD,PTA­,MFTM a SOTU.


leoš :

19. dubna 2009, 23:58     

Myslím si, že všichni víme, že Alan skutečně odešel, jak píše sinus kvůli krizi lidské a hlavní důvod bylo to, že Gore díky své ješitnosti nepřijal Wildera za rovnoceného parťáka. Ale nechci tady rozvádět nějaké toerie, vždyť jsem vlastně nostalgický uplakánek :-)DM poslouchám taky 20 let a prostě si myslím že milión fanoušku = milión nározu a skutečně si každý najde to své a je zbytečné, abysme se nějak uráželi. Já si fakt ale myslím, že za rok po tomhle albu neštěkne ani pes. A jestli ano, tak se Vám všem omluvím. Když vynechám Wrong, tak mi to prostě splývá v jednu píseň,kde se mění po pěti minutách nějaké zvuky. Ale opět říkám, je to pouze můj názor.


Mersy :

20. dubna 2009, 00:03     

Me tahle diskuze silene pripomina uvedeni SOFAD na trh, i ja sam jsem tehdy rekl obecne se hodne lidi priklanelo ke stejnemu nahoru, ze DM uz nejsou co byli a ze tohle uz je proste mimo…
A nakonce jsem s odstupem vsech tech let nejvice spojeny prave se SOFAD a pisne jako Higher Love, Walking in my shoes, In your room ci Rush povazuji za nejsilnejsi co kdy byly vytvoreny… A jaky to byl tehdy skok z Violatora :)… Od dob, kdy vetsina z nas k nim prisla uteklo uz vice jak 15 let :c) kurva to je dneska 5tina zivota, spis mene… A vice mene sam vim, ze starsi alba jsou me srdcni zrejme hlavne kvuli tomu, ze jsem je mohl do srdce zarazit tim, ze jsem je spojil „ty songy“ s nejakou prihodou, laskou, nesnazi, bezhlavou zamilovanosti… Tedy dost dobre logicky u me asi vyhrali SOFAD, nebot v dobe kdy to album vyslo mi bylo sladkych nact a byl jsem na stredni… Ted uz zadne silene lasky ani rozchody ani nestastne lasky ci explozivni seznameni a prihody na bezicim pasu nezazivam… Nikdy uz zadne album pro me nebude tak silne at se treba zrodi novy Violator, protoze uz se v tomhle veku me nitro neumi asi tak silene ZBLAZNIT…BOHUZEL


sinus :

20. dubna 2009, 00:18     

petak2 : No, já Peace ze začátku celkem žral, ale ted už mě nějak nebaví… Stejně tak Fragile Tension… Ta mě vyloženě uspává. Ale zase se mi začínají líbit jiné věci – třeba Come Back, Corrupt, Jezebel…


leoš : když to tak vezmeš, tak ono vlastně od dob Ultra po každém albu Depeche Mode za rok jakoby „neštěkne ani pes“… Fanoušci jsou jako přílivová vlna – vzedme se a pak zas opadne vždy jak je album a turné (dnes už nejen fanoušci DM ale i všeobecně všichni posluchači pop-rockové muziky).


Petr :

20. dubna 2009, 00:32     

Ahoj všichni. Album stále vstřebávám a věřím, že si k němu cestu najdu. Budu teď asi za pitomce, ale mohl by mi někdo říct, jestli hlavní hlas v písni Perfect je Goreho nebo Gahana. Já to fakt nějak nemůžu poznat. Tak mně odpusťte moji neznalost.


Lucish :

20. dubna 2009, 00:39     

Petr: tu písničku zpíva David. Martin má na albu hlavní hlas vlastně jen v Jezebel.


Petr :

20. dubna 2009, 00:43     

Lucish: Díky za info. Přiznám se, že jsem v tom nenašel ani hlas Davida ani Martina, ale spíš jsem se přikláněl k Martinovi.Jezebel je už klasická Goreovka, tam to je už poznat :-)


RMB :

20. dubna 2009, 00:53     

Jak to říct…Je to Gahan v plné formě:-)Cestu si najdeš to se nebojím.Poslouchám tuto formaci od počátku a musím přiznat že byly doby kdy jsem už myslel že mají zenit za sebou ale…tohle album mě vrátilo zpět k nim.Je to plné album se spoustou kvalitní produkce s nápadem a svižností jejich vlastní.Dema jsou skvělá a i remixy mají svoje.Je to prostě DM a myslím že každý fan DM si tam najde tu svou vlastní s kterou se ztotožní a bude jeho.Kdo má rád DM hodně odpustí a myslím že o tom to je:-)


Petr :

20. dubna 2009, 00:54     

Lucish: Díky za info. Já jsem si fakt nebyl jistej jestli Martin nebo David, ale spíš jsem se přikláněl k Martinovi. Davida v tom nějak neslyším. V Jezebel tam už to je poznat, že je to klasická Goreovka. Tak jsem zas chytřejší :-)Dík


tölökö :

20. dubna 2009, 02:45     

nemá to tlak. i název depešácké písně = metafora. peace, perfect? come on.


nick :

20. dubna 2009, 04:02     

konečně po dlouhé době můžu číst Mersyho a opět nezklamal. Díky za skvělou recenzi. Takhle to asi cítí víceméně všichni postarší fans, co je jim hodně přes 30


deepspace101 :

20. dubna 2009, 05:47     

1. Asi tak 10×.
2. „Hmm… a to je vše?“
3. Ano i ne. SOTU mi připadá jako modernější a dospělejší verze prvních tří alb.
4. In Chains
5. Nevím a je mi to jedno, pro mě jsou singly přežitek.


Mersy :

20. dubna 2009, 10:45     

1. nevim nepocitam to, ale hodnekrat, nebot je ji treba poslouchat
2. zamysleni
3. ani jednou nebyla nova deska DM stejna jako ta predchozi.
4. Corrupt, In Chains, In Sympathy, Come back
5. Come back, In Chains


Darth Kedr :

20. dubna 2009, 12:03     

1)5×.

2)Rozpačitost,byl to takový zmatek,ale finále dopadlo díky Corrupt skvěle.

3)Tak deska mi v mnoha momentech připomínala Exciter, celkově jsou obě takové dost elektronické, ale SOTU mi přijde jako náprava tehdy nepovedeného Exciteru. Spacewalker se hodí spíš na Excitera, než sem, Jezebel je zase pokračování Comatose. Často mi díky starým syntíkům připomínali taky Kraftwerky, nejzajímavější zvuky jsou v Little Soul podle mého, je to takový mix všeho možného, co měli. SOTU nejlépe charakterizují Wrong – díky té energii a Peace – to je dle mě ta jejich „včerejší budoucnost“, skvělá a cyhtlavá retro-futuristická hymna. V mém hodnocení desek se umístí určitě do první pětky – nezklamali, jen překvapili.

4)Wrong, Peace, Corrupt. Naopak In Chains a Fragile Tension u mě nezabodovaly.

5)Peace, Come Back, Perfect nebo Miles Away (jedna z nich).


sinus :

20. dubna 2009, 12:14     

Deluxe Box Set – opravdu paráda!

http://www.you­tube.com/watch?…


sinus :

20. dubna 2009, 12:16     

…Recenze na musicserveru :

http://musicser­ver.cz/…he-Universe/


Cuba-Dm :

20. dubna 2009, 15:15     

1.50×

2.poprvé jak jsem slyšel tak jsem řikal že to fakt vesmír nadchla mě In Chains pak jsem nechal unášet

3.mylím že to zajímavá deska je hodně veselá ale trochu temná.Mě to příjde jako mix desek každé trochu.Zajimavé že uvodu Corrupt jak bych slyšel Alana

4.Perfect,In Chains,Corrup­t,Wrong

5.Come Back,Peace,Jezebel


sinus :

20. dubna 2009, 15:24     

Co se týče Corrupt – tak ta mě hned po prvním poslechu připoměla zrychlenou Clean z Violatoru…:)


petak2 :

20. dubna 2009, 16:10     

Mě se při poslechu hrozně moc vybavuje A Broken Frame.Myslím,že kdyby ABF natočili dnes,tak by tak nějak podobně znělo.Ale asi to je tím,že používali starý mašinky a slyším tam podobný zvuky.
A In Sympathy to je jasně vykradený I Need You.Hlavně ten začátek. :)


Romana :

20. dubna 2009, 18:03     

1. Přiznám se, že zatim jenom párkrát.

2. Je to snad poprvé v historii DM, co se mi jejich deska líbí hned na první poslech

3. Je vyváženější, ale taková revoluce to zase není. Ale přijde mi o dost hravější a optimističtější.

4. In Chains, Wrong, Peace

5. Peace a hlavně In Chains – to je klasická hitovka.


sinus :

20. dubna 2009, 20:35     

Ve Francii mají na přebalu alba uvedeno, že na albu jsou obsaženy singly....


Mersy :

20. dubna 2009, 22:07     

Cim vice posloucham tuhle desku, cim vice jsem se zabral i do bonus songu jako je hlavne LIGHT, GHOST tim vice me to velke retro vraci zpet do minulosti, do dob kdy jeste zil Dana Styblo, kdy se lidi srazeli na Dm taborech jez poradal a citim obrovske dojeti v tunas vzpominek jem zi to znovu promitlo do mysli plne hypotek, prace a kolobehu vsednich dnu. Kdy Belmondo bylo DM akci s velkym DM, do dob Muzeauku a jinych ikon DM fanclubu. Jsem rad za tohle album uz proto, ze jsem si uvedomil, ze svet i my se menime, ale tahle hudba me dokazal tohle vse ozivit, vratit, pripomenout a vzdy byla se mnou. Kdo kdy miloval, pochopi to co pisu.


Denisa :

20. dubna 2009, 23:07     

Souhlasím s Darth Kedr, i mně SOTU hodně připomíná Exciter, hlavně při prvních posleších jsem cítila skoro deja vu, ale na rozdíl od Exciteru se mi SOTU hodně líbí, takže je to jako kdyby natočili Exciter znovu, ale tentokrát se jim povedl. I když teď už ty pocity tolik nemám, asi že jsem si na SOTU zvykla a vnímám ho už jako individualitu.


marv :

21. dubna 2009, 01:20     

sorry.S.O.T.U.je bez Allana pase.


nick :

21. dubna 2009, 18:10     

je třeba rozlišovat Depeche Mode před 1995 a po… takže lze maximálně srovnávat čtyři desky. Ultra, Exciter, PTA a SotU


janruzicka.dmf :

22. dubna 2009, 01:40     

Deska mně stále neomrzela,ba naopak,nesoustředím se vůbec na jinou muziku,začíná to být drogou a až absolvuju plánované koncerty,bude ten pocit ještě silnější…Už nyní si tak v hlavě vybavuju živé provedení In Chains – bude to jistě krásné,ale uzpívá to David vůbec ? Začátek mi dost připomíná Higher Love,to byl Dave n vrcholu svých pěveckých sil…Nebo třeba Peace,taky zajímavá pasáž uprostřed,pro živý zpěv trošku náročné z mého pohledu…


helga :

22. dubna 2009, 14:59     

1.asi 20–30×

2.po uplne prvnim poslechu sem vedela ,ze si to budu muset naposlouchat,ac­koliv okamzite me oslovila Peace i po prvnim poslechu…..nicmene rozhodne to pro me nebyl takovej zahul jako treba Exciter

3.no jina rozhodne,jako kazda,nikdy je neslucuju dohromady,kazda je z jineho obdobi a jinych podminek pro nahravani a to je podle me klicove pro jeji vysledek.

4.In Sympathy,Peace a Perfect

5.porad vidim Peace,mozna Perfect,Fragile Tension tezko rict:-)

Pro me jsou treba Jezebel nemastna neslana,nevadi mi ale neshledavam ji skvelou ,Come Back se mi libil v demu spise teda,kazdopadne klukum tleskam za odvedenou praci,jen nevim jestli zde nekdo nepsal ktere sou pripadne Dejvovi skladby,nestiham to cele cist:-)diky


Lucish :

22. dubna 2009, 16:17     

to helga: Dave je autorem Come Back, Hole to Feed a Miles Away / The Truth Is. Ale jak on sám tvrdí, ve chvíli, kdy se na písničkách začne pracovat společně ve studiu, nejsou už jen jeho, jsou to už písničky Depeche Mode.


petak2 :

22. dubna 2009, 17:55     

To by mě zajímalo jestli tak bude mluvit až se začnou dělit o peníze za autorský práva. :)
všechno dělěno 3.


KDM :

23. dubna 2009, 11:54     

1.Poslechla jsem si je jen párkrát, ale není co dodat, DM mě opět nezklamali, jsem z nich úplně nemocná.
2.Hned první dojem byl úžasný, má to náboj, rytmus vše co jsem si přála.
3.Trochu mi to připomíná osmdesátá léta, ale i přesto je to něco nového.
4. Rozhodně Hole to Feed, Peace, Jezebel.( prostě Martin ).
5. Myslím, že to bude Peace. Je hodně rytmycký a snadno zapamatovatelný.


Ivan V. :

23. dubna 2009, 12:25     

  1. Poprvé jsem SOTU slyšel v sobotu na release party v Praze. Při prvním poslechu jsem seděl na židli a poslouchal a poslouchal a nevěděl jsem, co si mám vlastně o celé nové desce myslet. Až na známý 1. singl Wrong jsem na SOTU neslyšel žádnou pecku, song, co by mě donutil vstát ze židle, na které jsem právě seděl. Asi 4 písně se mi líbili více než zbytek desky, ale nevybavím si, které to už byly. Nemohl jsem SOTU hodnotit po prvním poslechu – vždyť by to u poslechu novinky DM byla naprostá hloupost…
  2. Ano, SOTU mi připadá jiné než předchozí tvorba DM, ikdyž je znát, že ji opět produkoval Ben. Mezi PTA a SOTU není takový propastný rozdíl jako mezi Violator a SOFAD, ale i tak je z nové nahrávky cítit určitý posun.
  3. Wrong, Miles away (The truth is), Peace
  4. Určitě Peace má singlový potenciál, jinak na SOTU dle mého názoru kromě Wrong není jasná singlovka.


DM :

23. dubna 2009, 16:39     

We are here
We can love
We share something
I'm sure that Depeche Mode is good for me :o)


janruzicka.dmf :

23. dubna 2009, 23:21     

for me too,without doubt…:-)


tölökö :

23. dubna 2009, 23:24     

Ghost je výtečná skladba.


Mersy :

24. dubna 2009, 12:55     

jo jo taky souhlasim s Ghost, mela byt na albu


jirka :

24. dubna 2009, 21:22     

Podle mě se vydařila light to je pecka doporučuju všem poslechnout.


tölökö :

24. dubna 2009, 23:00     

No mě Light přijde ve slokách jak Nenapovídej od Michala Davida a to mě dost odpuzuje. Ale furt lepší než třeba Peace.


Jul :

26. dubna 2009, 21:52     

1,2.první poslech jako u každého nic moc, ale když to posloucháte znova a znova tak se vám to pomalinku dostává do hlavy a slyšíte jak některé ty songy jsou úžasné:-)

3.Jde poznat, že je to DM v některé skladbě jsem měla pocit, že jsem zaslechla tóny z jiného staršího songu.

4.uchvátil mě FRAGILE TENSION, IN SYMPHAThY,COR­RUPT,PERFECT

5. Myslím si, že si dobře povede IN Sympathy – You´re bright, you´re strong… super!!!


helga :

27. dubna 2009, 23:40     

souhlasim s nazorem ,ze mela byt Ghost na albu,pridala bych i nemene „luxusni“zalezitost Light:-)


jirka :

29. dubna 2009, 21:37     

ted jsem si poslechl nahodně na youtube skupinu The Frozen Autumn kdo poslouchá styl depeche Mode tak všem doporučuju

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků