Vzpomínky na Německo - část 2. (Berlín 10.06.)

Hned po koncertu v Lipsku jsem jel do Berlína, kde za dva dny mají DM další koncert. Měl jsem v plánu stihnout den předtím velkou DM party s koncertem De/Vision, Frozen Plasma či Nitzer Ebb, a také prohlídku legendárního nahrávacího studia Hansa...

9.6. - DM party

Vybral jsem si ten nejpomalejší vlak abych se cestou vyspal. Bohužel mnou vybraný vlak byl s přestupem, což jsem se dozvěděl až od průvodčího ve vlaku. Tak ze spaní nebylo nic abych nepřejel. Do Berlína jsem přijel v 6:30.

Času jsem měl dost, tak jsem prošel antikvariáty z deskama, byl jsem se podívat na výstavu o Albertu Speeerovi a zašel si na oběd. Odpoledne jsem se potkal na nádraží s Lucish. Zajeli jsme se na hotel ubytovat a vyrazili na DM party pořádanou u příležitosti koncertu. Na party jsme se potkaly se Siouxsie, která do Berlína přijela až večer.

V rámci oné party proběhly 3 koncerty. Místo avizovaných Frozen Plasma zahrál Janosch Moldau. Ten nás moc nezaujal, tak jsme zatím popíjeli na zahrádce. Pak přišli na řadu De/Vision. Domácí prostředí a velký prostor bývalé tovární haly jim svědčil a koncert se moc povedl.

Hlavní hvězdy večera byli Nitzer Ebb. Do sálu se nahrnuli snad všichni lidi co byli dosud ve všech prostorách klubu. Koncert se mě líbil mnohem víc než před 3 lety v Praze. Mnohem lepší byla hlavně atmosféra. Po pár písničkách jsem zepředu odešel asi do půlky haly a odtud bylo vidět, jak se dobře baví všichni přítomní. Kotel nebyl jen pod podiem, ale po celé ploše haly. Zpětně jsem dočetl, že se na koncert přišli podívat i Martin Gore, Christian Einger, Peter Gordeno a Daniel Miller. Bohužel jsme je tam nepotkali.

Po koncertech ještě pokračovala party, ale na tu jsme už nezůstali a jeli jsme na hotel.

10.6. - V Hansa Studios

Ještě před koncertem jsme měli domluvenou prohlídku Hansa Studios, kde DM natáčeli několik starších desek.

Dům, ve kterým je studio, nebyl nijak označen, ale poznali jsme ho podle skupinky lidí kteří čekali na prohlídku na ulici. Celá prohlídka spočívala v tom, že nám náš průvodce ukazoval staré fotky a o každé dlouze hovořil v němčině. Napřed na chodníku před budovou, pak ve vstupní hale, ve studiovém sále a nakonec v místním baru. Přednáška to byla určitě zajímavá, ale pro nás poněkud dlouhá a únavná.

Nakonec jsme šli do posledního patra kde se nachází hlavní nahrávací prostor. Chodba byla zdobena zlatýma deskama za alba natočená ve studiu. Jedna byla i za album DM Singles 81-85. Protože ve studiu zrovna někdo natáčel tak jsme opět poslouchali přednášku v němčině a nakonec nám pustil na DVD krátký dokument o studiu.

Za chvíli jsme se konečně dočkali nejzajímavější části naší exkurze. Hlavní nahrávací sál a místnost s mixážním pultem. Celá prohlídka trvala asi 2, 5 hodiny. Mě by možná stačila hodina, ale kdybych rozuměl vyprávění našeho průvodce, tak by mě to asi bavilo celé. V přízemí studia byla restaurace, tak jsme si tam zašli na oběd a vyrazili na stadion.

Prohlídka Hansa Studios - fotogalerie od petaka2

Prohlídka Hansa Studios - fotogalerie od siouxsie

Koncert Depeche Mode

V Berlíně byl koncert na místním olympijském stadionu s kapacitou asi 80 000 lidí. Přijeli jsme tam docela pozdě asi o půl páté, takže šance na nějaké pěkné místo nebyla. Na stadionu jsme se dostali asi do 10.řady od zátarasu, ale protože od tam nebylo na podium moc vidět, tak jsme šli až do zadu k věžím ze zadními repráky.

Předkapely byli stejně jako v Lipsku 2. M83 a Polarkreis 18. Mě se moc nelíbilo místo kde jsme stáli. Když už jsem stál vzadu tak jsem chtěl vidět celou scénu i se všema 3 projekcema , ale holkám výhled na scén stačil, tak jsme se domluvili kde se potkáme po koncertu a já jsem šel hledat lepší místo.

Stadionem stejně jako v Lipsku obíhaly mexické vlny, ale v Lipsku byli mnohem lepší. V Berlíně lidem na tribunách moc nešly.

Dnes jsem stál hodně daleko, tak jsem sledoval hodně videoprojekce a reakce lidí na stadionu. I když bylo na koncertu tolik lidí (70 000), zdálo se mi že atmosféra bylo mnohem slabší než v Lipsku. Ale asi to bylo tím, že stadion byl opravdu hodně velký reakce lidí se v tom prostoru ztrácely. Stejně se mě zdál slabší výkon Davida. Ale stejně jak u slabší atmosféry to dávám na vinu velkému prostoru. Na těchto obřích stadionech je asi potřeba stát ve předu pod podiem jinak z koncertu nic nemáte. Ale zase byla pěkně vidět projekce a světelná show o kterou jste pod podiem ochuzeni. V playlistu nebyla oproti Lipsku žádná změna. Jen v Enjoy the Silence zazpíval David kousek textu od Nitzer Ebb. Zřejmě ho k tomu inspirovalo setkání se skupinou před koncertem.

Já se přiznám, že jsem zaregistroval, že David zpíval něco jiného, ale že to byl úryvek textu Nitzer Ebb jsem si přečetl až v recenzích na koncert. Po koncertu jsme byli docela hodně unavení, tak jsme nešli ani na afterparty (později jsem se dozvěděl, že tam byli i členové skupiny A-Ha), ale zamířili jsme rovnou na hotel.

Příště : Mnichov 13.06.

text & foto : petak2

Zpět na hlavní stránku

Komentáře (nové dole):

Krieger :

13. července 2009, 14:32

Dnes je to přesně měsíc co jsme byli v Mnichově. Strašně to utíká. Śkoda že to nejde vrátit….

RadekDM :

13. července 2009, 22:27

No jo no to je ten nezadržitelný čas.Vše strašně rychle utiká..

sinus :

14. července 2009, 17:42

zkuste to vzít z jiného konce – vemte si že další koncert DM budou až zas na podzim…pak se to naopak zase strašně vleče :)