Ohlasy na pražskou "Strange Hour"


Alan Wilder společně s Paulem Kendallem v sobotu představili v Praze prezentaci výběrovky Selected. Publiku ve slušně zaplněném prostoru KC Vltavská nabídli zhruba dvouhodinový videomix ilustrující průřez tvorby Recoil...





Před samotnou prezentací jsem byl ve velkém očekávání, jak to vlastně bude vypadat. Přeci jen, Recoil je hudba víceméně poslechová, rozhodně se nejedná o materiál pro taneční party. Ovšem při reprodukci na silném PA systému a v (mimochodem výborně nazvučeném) halovém prostoru dostává Alanův zvuky utkaný koberec jiný rozměr - zážitek který v obýváku či se sluchátky nedocílíte. Nelze to nazvat koncertem či party - spíše výletem do jiného světa, kdy řešíte dilema, zda máte zavřít oči a nechat se unášet , či je naopak otevřít a sledovat videoprojekci.

V tomto ohledu měl večer rozhodně svůj smysl. Už jen proto, že pro velkou část návštěvníků byla sobota spíše než o muzice hlavně o ulovení podpisu či fotky s Alanem, což pro mnohé bylo splněným snem. A Alan sny plnil ochotně a rád, všechna čest.


-sin-



Ohlasy z médií :


Alan Wilder : pražský koncert jsem si užil

(Edgar) Alan Wilder aneb jak se dělá hudba 3D

Alan Wilder předvedl depešákům remix Recoil pod tyranií rytmu

"Podivná hodinka" s Recoil

Bývalý člen Depeche Mode Alan Wilder uspořádal v Praze autogramiádu


Fotogalerie (musicserver)





Video od Daníka :









Pridat.eu
:


    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


Somebody :

20. dubna 2010, 18:47     

Musim rict, ze me ten druhy clanek na novinkach v necem docela nastval, ale nebudu rikat proc.
Jinak docela dobry clanky:)


sinus :

20. dubna 2010, 19:03     

Tak nakonec je to pravda – zdálo se mi že jsem tam slyšel kus songu od The Normal, to byla ta Warm Leatherette :)


faithhealer :

20. dubna 2010, 23:04     

praha byla muj ctvrty recoil event, predtím berlin, hamburk, budapest a musim rict, ze bohuzel nejhorsi. zvuk prebasovany, publikum dost mrtvy az na par lidi vpredu, i to nlmda tam ted nesedelo. nejhorsi ale byli lakeside, hudební tragedie a otrapové, k recoil to nesedelo ani omylem, pavlicek&naceva dobre, ale tohle byla sracka.
vzhuru na alana do parize, je to hudebni buh


Somebody :

21. dubna 2010, 19:16     

Ani se mi nezdalo, ze bylo publikum mrtvy. Podle videi na youtube ty koncerty nevypadaji tak uzasne oproti Praze. A dulezity je taky nazor samotnyho Alana:).
Zavidim Pariz;)


Slick2 :

21. dubna 2010, 22:24     

Tak publikum bylo opravdu dost dead, řvalo nejvíc při Never let me down again s tím souhlas a to ještě nějaký depešáci začali mávat jako na koncertě depeš wtf????To byl humus. Ta písnička tam nepatří, kua tohle je Recoil.Depešáčci přišli s krychlema na hlavách jako na depešpártykousek od nás stál sinus ten co dělá ty dmpárty a vede ten fanklub a asi dělá i tenhle web nebo kdo.Směšný!Depeš skončili odchodem geniálního maestra zvuku, tak si na Recoil jdou krychličkáři poslechnout pořádnou hudbu.
Alan bravurní set,pokecal s náma, hustej týpek.Prey geniální věcička.Chystá novou desku.už brzyvám to zase natře depešáčci.


Elis :

21. dubna 2010, 22:50     

Ja som depešáčka, ale že by som išla na Alanove vystúpenie preto – to ani náhodou. Mám ho rada preto, čo robí, akú hudbu robí a preto, aký je človek. A žeby bolo mrtvo na Vltavskej, o tom pochybujem. Teda – hovorím za seba a svoju partičku. Ja som bola úplne vpredu na Recoili a bola som až moc „živá“. Musela som sa krotiť s rukami nad hlavou, aby aj ľudia za mnou videli. Kúplala som sa vo vlastnom pote – ale o to tam predsa šlo… A hlasivky ma boleli ešte druhý deň.
Aj keď je pravda, že v Čechách som zatiaľ vždy zažila „zaspaté“ publikum…


Elis :

21. dubna 2010, 22:52     

Jo! A na NLMDA som isto nešalela… Bolo to pekné, ale nebláznila som koli tomu…


Podle Alana Praha nejlepší! :

21. dubna 2010, 23:25     

Tak Alan to asi viděl jinak, než vy tady… Praha spolu s Budapeští nejlepší show dosud. http://www.t-music.cz/…-uzil--2566/


Toto není spam :

21. dubna 2010, 23:26     

Tak to se dalo čekat, že tam kostky přijdou, přece jenom Wilder v DM chybí i jim, jenom si to nepřiznají a radši budou roli Wildera bagatelizovat, různě na něj plivat a ironizovat ho a říkat, že SOTU je boží deska atd.
Na tom večeru mě vytočilo čekání venku do snad půl desátý.


Elis :

21. dubna 2010, 23:34     

:DDD do pol desiatej? To neviem, kde si bol(a)…
Ja si tiež nesťažujem – zabavila som sa skvele a stále na ten večer myslím.
A inak – Alan sa tiež vyjadril, že SOTU je najlepšia doska DM. Aj keď si ho veľmi vážim a zbožňujem ho, tento jeho názor nezdieľam… Už to nie je čo to bývalo. A k tomu nemalým sposobom prispel práve Alan…


Somebody :

22. dubna 2010, 01:05     

No, nevim, co jste vsichni cekali. Ze tam prijdou uplne jini lidi, kteri ani DM nikdy neslyseli? Jeste reknete, ze Recoil jste poslouchali jeste pred DM:D
Ohledne koncertu, bylo to perfektni. Kolem me se lidi bavili, i kdyz ja bych radila vic, skakala, ale to by me tam ty lidi ukamenovali, ze nevidi a mlatim je po ksichtech vlasama:D
A ze nekdo maval na NVLMDA, a proc ne? Kdyz uz to tam zahral. Je to pekna pisnicka, v te dobe to sam zdokonalil a dal si na tom praci.
Alan prece rekl, ze nejlepsi album je Ultra ne?


AL :

22. dubna 2010, 02:28     

Koncert byl super, kdo chtěl jen poslouchat a koukat si to užil stejně jako tanečníci nejen u pódia. a ještě vidět Alana…
Akorát nechápu, co tam dělali Likeside X, že by jen proto, že ten jejich bubeník spolupracuje s Wilderem na videích? Byla to fakt sračka to jejich vystoupení…


sinus :

22. dubna 2010, 13:45     

V roce 2007, když vyšel subHuman – na první Release party (bez Alana, zato především s muzikou Recoil) v klubu XT3 bylo asi 30 lidí… Stejně tak když se třeba na DM party pustím něco od Recoil, je to spolehlivý způsob jak vyprázdnit parket :)


Upřímně řečeno, kdyby Alan Wilder nebyl členem DM, tak by to dé Vltavské přišlo asi právě těch 30 lidí :) Stejně to bude s poslechovostí a prodejností alb Recoil – Alan se nikdy nezbaví nálepky „bývalý člen DM“. Na druhou stranu je to zase dobrý způsob jak projekt Recoil rozšířit mezi co největší masu lidí – i díky tomu si může Alan dovolit udělat show v tak velkém prostoru a nebát se že to bude fiasko (návštěvností). Nemyslím že jemu osobně ten „depešácký zájem“ až tak vadí.


P.S. : Přijde mi srandovní soudit okolní lidi podle toho co mají na sobě za oblečení nebo na hlavě za účesy, vytvářet si nějaké škatulky kam vše musí zapadat… To jsem dělal možná tak v patnácti :)


DM-kosacka :

22. dubna 2010, 14:44     

Celkem sem se pobavila touhle diskuzi ..jen nevim proc bych mela na Alana plivat jen proto,ze dele svou hudbu a zaroven si nemyslet ze SOTU je bozi :-) Proste je beru zvlast Alan-Recoil . Depes-Depes .Proc by to mel byt problem nechapu ..


sinus :

22. dubna 2010, 15:09     

DM-kosacka : konečně rozumná řeč. At si má každý rád co chce :)


Somebody :

22. dubna 2010, 18:48     

Ohledne toho skatulkovani. Nedozijem se doby, kdy by nekdo nemel nejaky pripominky ke stylu ostatnich.
At si rika, kdo chce, co chce, kazdy ma na ten vecer jiny vzpominky. Nekomu se to nelibilo, nekomu ano. Tak jsem zvedava, jestli tam ten, komu se to nelibilo, priste pujde zas nebo ne. Kdyz se ta hudba nekomu nelibi, tak at tam proste neleze a je to vyreseny:). Kdo tam sel jen kvuli Alanovi, mohl zustat venku a pockat na nej, az odjede:)
S Lakeside X ale musim souhlasit. Jejich hudba se mi nelibi a nejak to k tomu veceru nepasovalo. Bylo to strasne nahlas.


Elis :

22. dubna 2010, 22:41     

to sinus: presne si vystihol moje slová (v príspevku o 11:45)

to Somebody: omlúvam sa, Alan nehodnotil ako najlepší album SOTU, ale SOFAD ;)

http://www.de­pechemode.cz/…lep­si-album/


Recoilczech :

22. dubna 2010, 23:03     

malý smradi víte houby kdo je to Alan. Somebody je taková depeš sračka to nemá s Recoil ničevo společnýho. Depeš je odpad, Recoil je 1!


Elis :

22. dubna 2010, 23:42     

to Recoilczech: no, hlavne, že ty vieš, kto je to Alan, že? :)
keby si to, chlapče, vedel, nikdy by si takéto úbohé slová nepísal…
…je mi ťa úprimne ľúto. až vyrastieš, zapoj sa potom do inteligentnej debaty ;)


sykyna :

23. dubna 2010, 00:19     

Mě jen udivuje,jak láska k hudbě,ať už kdo vyznává jakoukoli,může vést k tomuhle co čtu…


Recoilczech :

23. dubna 2010, 01:00     

na sykyna : tomu houby rozumíš a jen opakuješ co ti kdo nakecá tak už se aspoň nediv.
jak se depešaci vstekaj jak píchnutí do vosího hnízda. poslechněte si Stalker.depeše jsou odpadky a teď zavidíte Recoilu.


sykyna :

23. dubna 2010, 01:04     

Tu první část příspěvku raději přehlídnu…jinak – Recoil miluju


fan4dm :

23. dubna 2010, 05:31     

Já nevím, ale nějak jsem si nevšiml, že by se tu někdo z DM fans vztekal nebo nadával na Recoil….přehlídl jsem snad něco?
Akorát zase nějakej blbeček si neodpustí psát sem zbytečný prudy. :(


fan4dm :

23. dubna 2010, 05:34     

Jinak sobotní Strange hour se mi samozřejmě líbila ;o) Hodně pozitivně mě překvapila videoprojekce. ;o)

LakesideX už šli nějak mimo mě, poněvadž jsme poměrně záhy po Recoil odcházeli.


sinus :

23. dubna 2010, 10:24     

Recoilczech : Stalker je výborná, vůbec celé album Unsound Methods…V sobotu jsem si ten song užil, i když ho Alan ke konci trochu utnul (nedošlo ke „kostelní pasáži“ na konci). A představ si že mám rád i S.O.T.U. ;)


don.rodrigo :

23. dubna 2010, 12:10     

Tak ja musim rict, ze Recoil dnes kladu o dost vys nez DM. Pomerne dlouho jsem si k Recoilu nachazel cestu, nelibilo se mi to, pripadlo mi to prilis umelecke…a nudne. Ale postupem casu se mi do toho podarilo proniknout a pochopil jsem jak uzasna hudba to je.

Pokud jde o DM, tak mam rad jejich alba s Alanem a potom jeste Ultra a celkem i PTA. Exciter a SOTU povazuji za sracky.


don.rodrigo :

23. dubna 2010, 12:16     

Recoilczech: Depes neni odpad, ale ohledne Somobody mas pravdu. To je totalni sracka, hnus a kyc hudebne, textove i pevecky. A dokonce si troufam tvrdit, ze toto nelichotive hodnoceni neni jen subjektivnim nazorem jednoho cloveka, ale spise objektivni fakt. Somobody je opravdu neuveritelne spatna pisen.


Ivan V. :

23. dubna 2010, 12:57     

  • to Slick2 a jemu (jí) podobným: Doufám že sis tady svými nesmyslnými řečmi už ulevil(a) a přestaneš prudit a urážet normální lidi. Nikdo není na tebe a tvé pitomé kecy zvědavej. A upřímně lituji Alana, že se musel bavit s někým jako jsi ty…


sykyna :

23. dubna 2010, 14:41     

O Recoilu si myslím,že je to hudba poměrně složitá.Dá se říct,že tu správnou chuť pořádně poslechnout celé album jsem dostala na party v roce 2007,kde,když jsem ji slyšela při tý hlasitosti,se mi dostala pod kůži.Potom,při poslechu doma,mě rozhodně dostala písnička Luscious Apparatus a vůbec celé UM a od tý doby se v tom vezu a nedám na Recoil dopustit.Stejně jako na DM :)


Somebody :

23. dubna 2010, 15:57     

Ted jsem trochu nepochopila, proc se tu rozebira pisnicka Somebody:D. Trochu mimo misu lidi ne? Tenhle clanek je o Alanovi a jeho vystoupeni v sobotu. Jestli ma nekdo pripominky k samotnym DM, tak to muze psat jinde.

Nechapu, proc najednou vsichni zacinaji Recoil brat jako umeni. Driv po Recoilu nikdo netouzil, jen par nadsencu si to poslechlo a sbiralo a najednou je plno fanousku, kteri berou Recoil a Alanovu praci neco lepsiho nez co delaji DM. To je fakt zajimavy.

Proberte se lidi. DM maji sve kvality, ale proste je to kapela, hraji to, co se libi a jestli jste si nevsimli, vy si jejich alba kupujete a chodite na jejich koncerty. Kdyby snad ne, tak uz davno nejsou tak slavni:)

Recoil je projekt, ktery zalozil Alan, to vime vsichni. Proc odesel z DM, protoze uz nechtel byt v kapele, ktera se chce libit a chce vymyslet komercni veci. Proto existuje Recoil, tohle je neco, co dela Alan rad a pro sebe. Najednou jsou lidi, kteri hazi spinu na hudbu DM, pritom patri ve svym stylu mezi nejlepsi.
SOFAD je podle Alana nejlepsi album, kdyz tam byl. Ultra je nejlepsi album po jeho odchodu(tak jsem to myslim nekde cetla)


sinus :

23. dubna 2010, 16:09     

Somebody : já bych jen poznamenal, že Alan odešel z více různých důvodů (i nehudebních) – a nebylo to pouze jen „protoze uz nechtel byt v kapele, ktera se chce libit a chce vymyslet komercni veci“.


A DM nikdy nebyli až tak úplně komerční kapelou. Pop umějí, ale rozhodně ne laciný. Ale faktem je že v porovnání s Recoil je komerční skoro cokoliv :)


Jinak je asi úplně zbytečné řešit kolik tu bylo/je/bude fanoušků čehokoliv, pojdme se radši bavit o hudbě :)


don.rodrigo :

23. dubna 2010, 16:44     

Somebody: ja budu mluvit jen sam za sebe: Recoil se mi dnes uz opravdu libi vic nez DM. A tento postoj jsem si neutvoril na zaklade jeho sobotniho vystoupeni, mam jej uz delsi dobu. Je to muj nazor, vadi ti? Ja ti ho nevnucuju.

Na DM spinu nehazim (pouze na pisen Somebody :)) Pokud jde o prudice, tak si myslim, ze to neni az tak, jak to vypada na prvni pohled…


sinus :

23. dubna 2010, 17:02     

Na T-Music uveřejnili druhou polovinu rozhovoru s Alanem :

http://www.t-music.cz/…dinej--2576/


Somebody :

23. dubna 2010, 17:56     

Sinus: Jasny, Alan odesel kvuli dalsim duvodum, ale jeden z nich bylo i to, ze chtel delat to, co dela ted.
Don.rodrigo: Ja prece nepisu nic, co by melo byt primo na tebe. Napsala jsem snad primo tobe?:D To bylo vseobecny, takze me zase hnedka nechytej za slovo;).


Camill :

23. dubna 2010, 20:31     

Don.rodrigo: ty vole chlape,to neni mozny jses to ty? Danny?Potkavali jsme se dost casto v gay clubech!Naposledy v Alcatrazu pred nekolika mesici.To musis bejt ty, podle nicku a porad stejnej nazor na Somebody, mne se vzdycky libila a tobe ne,ja jsem Camill (Kamil)depesak.Jsi ted cestoval,ze jo?Ty vole to musis byt ty.Mrnavej a chytrej typek Danny.Hele urcite napis,pokecame udelame nejakou akci.tesim se! muj mail: djcamillo (at) sez­nam.cz mam radost!Super den!


Mr.Underwood :

23. dubna 2010, 22:41     

Jak to tak čtu, tak si říkám kde na všechny ty názory chodíte lidi, jak víte z jakých důvodů Alan odešel? Mluvili jste s ním snad někdo nebo s ním sdílíte ložnici? A jen tak na okraj, jestli někdo tvrdí, že byl někdy depešák tak lže, protože depešák musí být až za hrob!!


sinus :

23. dubna 2010, 23:26     

Důvody odchodu popsal Alan sám v jeho tiskovém prohlášení které v době odchodu vydal, i leccos sám prozradil v médiích v době poté…

Mimochodem : faithhealer, Slick2, recoilczech, Camill, Mr.Underwoood – nebylo by přehlednější vystupovat pod jedním nickem? :)


Nicolas :

24. dubna 2010, 01:07     

to je schíza :D


Somebody :

24. dubna 2010, 03:43     

:D…presne receno:D


Elis :

24. dubna 2010, 03:56     

haha, dobrééééé :)))
a ešte jedna vec – tak vy všetci, čo pľujete na Somebody – je to moja životná srdcovka – tak do mňa, už sa teším :)))
a neviem, čo sem chodia tí, čo furt šlapú po DM, veď je to predsa depešácka stránka, tak čo sem lozíte? :P


Somebody :

24. dubna 2010, 13:50     

kde si maji vylivat svoje mindraky:D… Taky se mi Somebody libi, je to hezka pisnicka a s tim klavirem, krasa:)


Elis :

24. dubna 2010, 15:41     

jj a navyše tí „mudrci“, čo ju tak špinia a Alana pritom chvália, nevedia, že autor je práve Alan :D
proste sú to zamindrákovaní chudáčikovia, ktorí si liečia svoje komplexy tým, že neustále urážajú iných…


Mr.Underwood :

24. dubna 2010, 21:43     

sinus ujišťuju tě, že teď píšu druhý příspěvek, takže si mě s někým asi pleteš.A přesně jak říká elis, co sem lezete šlapat po DM nikdo vás sem nezval.Když jsou DM tak špatní tak to nřešte, nelezte sem a starejte se o své!


Mr.Underwood :

24. dubna 2010, 21:46     

Jo a Somebody to je prostě skladba, která se nikdy neohraje, je špica. Kluci by ji měli vložit i do svých novějších koncertních akcí.


Elis :

24. dubna 2010, 23:20     

jj, tiež vždy čakám, či nedajú náááhodou Somebody a oni nedajú :(((
no a tam, kde dali (v RAH), tak tam som teda nebola :(


sinus :

24. dubna 2010, 23:25     

No, když jsme u té Somebody – pro mě je to takový cajdáček…DM mají i lepší songy. Ale určité kouzlo ta skladba má. Velmi se mi líbí živé provedení na koncertu zvěčněném na VHS/DVD 101.


Somebody :

24. dubna 2010, 23:45     

Somebody je krasna tim, ze je proste obycejna. Pomala, s klavirem, text a atmosfera mi prijde romanticka.


Mr.Underwood :

25. dubna 2010, 10:50     

Jo je to tak a co si budeme povídat Martin je prostě takový cíťa, díky bohu za to :) Jo a „101“ tak tam o tom není vůbec pochyb.


Nicolas :

25. dubna 2010, 13:09     

Elis: 24. dubna 2010, 13:41
Tak Alan napsal Somebody, jo? Nikdo se tady nad tím nepozastavoval, ale to fakt bije do očí


Somebody :

25. dubna 2010, 14:38     

Ale pozastavoval:D…i kdyz Alan to hraje uzasne na klavir:)


don.rodrigo :

26. dubna 2010, 12:52     

K Somebody: nikdo normalni tady nebude spinit DM ani Alana ani nikoho z vas.

Nicmene podle me ta pisen ma vsechny atributy kyce (to nejproflaknutejsi harmonicke schema, pokud pomineme intro, tak velmi konvencni instrumentace, textovou a peveckou stranku radsi necham bez komentare…no zkratka je to ve vysledku neuveritelne preslazene), pokud tohle neni kyc, tak nevim co uz za kyc povazovat. Kazdopadne prudit teda nikoho nechci. Rozumim tomu, ze spouste lidi se to proste libi…mne se taky libi nektere kyce, nemam tu potrebu dokazovat si jaky jsem estet, ale u DM mi vzdycky dost vadi, kdyz zabrednou do nevkusu (dale napr. v A Question Of Lust). Jen muj nazor, pokud si nekdo mysli neco jineho, tak s tim nemam problem.

Jinak Alan Somebody samozrejme nenapsal a pokud jde o hrani, tak tahle pisen zrovna dvakrat obtizna teda neni :-) Alan bezpochyby zvlada nesrovnatelne narocnejsi kusy…


Somebody :

27. dubna 2010, 01:24     

Tak samozrejme, ze zvlada narocnejsi kusy, je to profik. Klavir je jeho hlavni nastroj. A muzu jen couhat(jak se rika, kdo neumi, ten cumi), jak perfektne s tim umi zachazet:)


janruzicka.dmf :

28. dubna 2010, 02:15     

Tak já třeba na Alana do Prahy nejel,proto,že se mi nelíbí Recoil skoro vůbec…A přiznám se,že se docela divím některým mým známým,kteří na vystoupení jeli třeba jen z důvodu,že Wilder patřil k DM…Ano jistě,ten muž má můj obdiv za to,jaký je bezesporu vynikající hudebník a rovněž je asi pravdou,že bez jeho příchodu do kapely v roce 83' by možná DM už neexistovali,ale já neměl tu potřebu ho vidět…Každý jsme jiný a já tímto ventiloval svůj neutrální postoj k Alanovi.


Somebody :

28. dubna 2010, 15:31     

janruzicka.dmf: to se mi libi;), kdyz se to nekomu nelibi, tak proc tam chodit. Hodne lidi tam slo jen kvuli Alanovi, ale to je asi tak vsechno. Ale nebudem jim to zazlivat. Jak jsi rekl, obdiv si Alan zaslouzi:)


Mr.Underwood :

28. dubna 2010, 16:57     

Skvělý příspěvek, chválím ružo.


janruzicka.dmf :

28. dubna 2010, 18:29     

Trošku mi ale je líto,že nemám jeho podpis,když jsem koukal na fotky z Bontonlandu…Ale co,on zase nemá ten můj..:-)A ještě taková drobnost : Nepochopím,jak si může někdo nechat podepsat jeho rukou staré CD singly od DM,jako jsou WIME nebo WIMS…Proboha,on tam trpělivě seděl snad jako tvůrce Recoilu,nebo ne ?


Somebody :

28. dubna 2010, 18:54     

Nad tema songama taky sedel. A nekdo ho potkal poprve a jak uz jsi rekl, nekteri tam sli, protoze byl v DM:) Ale ja musim rict, ze mam podepsany Bloodline, skvely album:)


Mr.Underwood :

28. dubna 2010, 21:42     

S těma podpisama singlů bych to neviděl tak tragicky, přecejen byl členem DM a taky na nich udělal určitě kus práce. A kdyby nechtěl tak by se nepodepsal.


lukaš narovec :

21. července 2013, 12:15     

depeš jooooooooooo

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků