Ocenění nás míjejí...


Navzdory tomu, že Depeche Mode jsou jednou z nejvěhlasnějších světových kapel, zůstávají i nadále nezávislí. A jak je všichni známe – nechtěli by to ani jinak…





Depeche Mode jsou i nadále mnohými chápáni jako kultovní kapela. To dokazují i fakta – skupina z Essexu funguje už bezmála třicet let, prodala přes 100 milionů nosičů po celém světě, a na nastávající turné již prodali okolo tří milionů vstupenek. Jejich vliv na hudební scénu je podstatný.

Pet Shop Boys, Kanye West, The Killers či Coldplay jsou jedni z mnoha, kdo jim věnoval poctu – ať už interpretací některého jejich songu, či uvádění jejich jména jako jednoho z důvodů, díky kterému se začali zajímat o muziku.

Sedíme v londýnském hotelu s Martinem Gorem a Andrew Fletcherem, kteří přes všechny výše uvedené skutečnosti stále zdůrazňují svůj spíše kultovní status. „Stačí se podívat co dělali tenhle víkend třeba U2“, říká Fletcher, „Byli prakticky všude na BBC, ve všech programech. My programy podobného typu tolik oslovováni nejsme. To nemyslím nějak špatně – U2 jsou naši přátelé, a skutečně je respektujeme, ale narážím na fakt – že ačkoliv máme tak nějak srovnatelně stejné prodeje desek, zájem médií tolik nepřitahujeme.“

„Bylo zábavné sledovat Brit Awards, a slyšet Neila Tennanta z Pet Shop Boys, jak nás zmiňuje jako inspiraci v práci, za kterou obdrželi ono ocenění.“ říká Martin Gore, „…tenhle druh ocenění nás vždycky míjel…Na druhou stranu, dostali jsme poctu od Coldplay coverem jedné naší písně, Killers a Kanye West zpívají naše fráze, a je tady spousta heavy metalových kapel které nás uvádějí jako ty kteří je ovlivnili…To je pro mě dobrý pocit.“

Andy Fletcher uvažuje : „Myslím, že důvodem proč jsme byli kapku přehlíženi je, že jsme po celou dobu byli stále upsáni tomu malému nezávislému labelu. Myslím že většina těch cen jsou určena spíše pro větší vydavatelství, takže jsme v tomhle mimo záběr.“

Od roku 1981 prošli velkým vývojem. Dvanácté album Depeche Mode zastihuje již jako goth-industriální či alt-rockové globální velikány, hudebně i vizuálně totálně nerozpoznatelné od jejich počátků z dob Just Can't Get Enough.

„Tak to možná zvnějšku vypadá“ připouští Andy Fletcher, „ale nebylo to ze dne na den. Prošli jsme mnoha spletitými cestami.“

Martin poukazuje na význam cestování : „Byli jsme děti z malého provinčního městečka Basildon. Když nás potkal úspěch a cestovali jsme po koncertech na celém světě, dostali jsme tak hodně rychlou lekci v dospívání. Nasákli jsme tím vším jako houby, a všechny tyhle zkušenosti se pak objevovaly v naší hudbě.“

Na albech Violator a S.O.F.A.D. kapela potemněla, jak hudebně, tak i v osobních vztazích. Prošli si těžkým obdobím kdy se potýkali se svými démony – alkoholem (Martin) , drogami (Dave), a depresemi (Fletch).

„Je to už tak dávno…Od té doby jsme už jiní lidé. Bylo to určité období našeho života, ale jsme již dávno nad věcí. Ted se nám pracuje mnohem lépe – tolik tvůrčího potenciálu jsme ještě neměli. Ještě než začalo nahrávání, měli jsme 22 písní!“ říká Fletcher.

„Nicméně ale stále je pro nás při tvorbě nejdůležitější věcí, co se děje ve studiu, říká Martin. To co přineseme jsou jen takové kostry. Někdy zůstane jen základní melodické složka a vokály, a všechno ostatní totálně překopeme…“

Písně na Sounds Of The Universe ukazují kapelu mnohem více vyrovnanou. Oba dva – Fletcher i Gore se malinko ošívají, když mají mají použít slovo „štastnější“, ale faktem je, že je to o hodně přístupnější a téměř až popová nahrávka s rázovitými momenty.

„Mám dojem, že nám to šlo tentokrát mnohem jednodušeji“, říká Fletcher, „a ten duch se nese celým albem. První singl Wrong, s celým tím jeho popovým siláctvím, to celé shrnuje.“

Vzhledem k tomu, že chystané album bude letos jedno z nejvíce prodávaných, byla přijata velmi přísná opatření k ochraně před předčasným únikem na internet. „Měli jsme několik poslechových sezení s lidmi z vydavatelství, a všichni byli před vstupem elektronicky prohledáváni“ říká Martin. „Zní to extrémně, ale dneska to už prostě jinak nejde. Některé věci již na internet unikly, ale materiál ještě nebyl finálně dokončený, písně byly stále ještě v hrubém stavu, což ale nikoho moc netrápilo.“

V souladu s dnešními trendy, kdy většina kapel poskytuje část své tvorby zdarma na internetu, spolupracují Depeche Mode s Apple iTunes, na nabídce speciální „permanentky“ iTunes Pass.

„Znamená to, že si koupíte přístup na iTunes zhruba v ceně alba, a po dobu dvou týdnů před vydáním alba vám jsou postupě zasílány různé exkluzivní tracky. A pak po vydání alba každé dva víkendy (po dobu asi dvou měsíců) dostáváte remixy, raná dema našich starších písní, různá videa… Je to výborný nápad, ale jsou tu některá hloupá právní omezení, díky kterým to můžeme udělat dostupné jen v Americe, ale zkoušíme to vyřešit.“

„Co nás docela mrzí, že bychom opravdu rádi chtěli za ty roky zkusit napsat i nějakou filmovou muziku, ale zatím jsme nedostali šanci. Depeche Mode v jistém smyslu řídí naše životy – v dobrém i špatném…“ uzavírá Martin.



zdroj : Irish Times
-sin-



    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


fender :

7. dubna 2009, 11:11     

To je humbuku okolo nějakých Brit Awards. všechny tyhle ceremonie jsou stejně jen stvořené pro propagaci pár kapel co mají zrovna labely nasazené jako favority, jiný smysluplný důvod to nemá.


sinus :

7. dubna 2009, 12:23     

V poslední době se členové DM pořád zmiňují o hudbě k filmu – Dave v rozhovorech ke své sólovce hodně uváděl, že by chtěl zkusit muziku k filmu – možná došlo i k nějakému pokusu s Gustavem Santaolallou… A ted zase Dave hodně zmiňuje že SOTU zní jako „filmová“ muzika… No a ted Martin… Zajímalo by mě jaký filmový žánr by zvolili. SOTU jako Star Wars? :)


nick :

7. dubna 2009, 15:26     

dal bych pokračování Vetřelce


janruzicka.dmf :

7. dubna 2009, 17:15     

anebo Saw 6 :-)

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků