Kdo je Andrew Phillpott


David Gahan již prozradil, že na tvorbě nového alba tentokrát bude spolupracovat s Christianem Eignerem (koncertním bubeníkem Depeche Mode) a Andrew Phillpottem. Pojďme si dnes představit toho posledního – člověka, jehož jméno sice není tolik vidět, ale je propletený s Depeche Mode již nějaký ten rok…




Andrew Phillpott



Zvukový inženýr, a odborník na všechno, co se týká technického zajištění a programování hudby. Jeho zkušenosti s Depeche Mode začaly v období The Singles Tour v roce 1998, kdy se staral o kompletní programming elektronických nástrojů po dobu turné. Stejné služby poskytl i na Exciter Tour.

V roce 2003 navázal spolupráci s Martinem Gorem, kterému produkoval jeho druhé sólové album Counterfeit 2 (společně s Paulem Freegardem). Taktéž obstaral programování nástrojů na Martinově krátké šňůře koncertů.


"Hodně jsme si nahrávání alba užili – dělali jsme si vše podle svého, a často objevovali nové možnosti a postupy. Ačkoliv současně jsme Martina přiměli k postupům, které by běžně sám nedělal. Byl z toho nadšený.

Na Martinově koncertním turné jsem pracoval odlišně než u turné pro Depeche Mode. Bylo to více o improvizaci – hrál jsem občas i na kytaru. A také jsme mohli měnit sestavu přímo při vystoupení."



Cesta k Davidu Gahanovi přišla asi takto :

Někdy v roce 2005 spolupracoval Andrew Phillpott s Christianem Eignerem, a zkoušeli vytvořit nějakou muziku. Pak napadlo Christiana poslat tyto fragmenty Davidovi, jestli by nechtěl v tom zpívat. Davidova reakce byla následující : „Chlape, bylo by dobré kdybychom napsali něco společně…“. A tak se zrodila spolupráce Gahan/Phillpot­t/Eigner, pod kterou se dostaly na album Playing The Angel tři písně. Není úplně přesně známo, jakým podílem kdo do tvorby zasáhl, ale dá se předpokládat, že Andrew Phillpott přispěl především technicky a po zvukové stránce – aranžemi, programováním sekvencí… Pro obrázek o jeho zaměření přikládáme úryvek z jednoho rozhovoru :


„Pro vytváření zvuků nejvíce používám syntezátory Nord, Reaktor, Absynth, Voyetra, ARP2600 a spousta různých postupů pro vytváření zvuků svou vlastní cestou. Dřív jsem používal Akai, ještě něž přišel na trh Kontakt – jeho hlavní výhodou byla schopnost proplétání zvuků, a celá škála možností jak zvuk dostat do rozdílných odstínů… Domnívám se že se tomu říká "sound design….“


Písní pod autorskou značkou Gahan/Phillpot­t/Eigner bylo napsáno celkem dost – mnohem více než tři písně (Suffer Well, I Want It All a Nothing's Impos­sible), které se nakonec dostaly na poslední album Depeche Mode. Podle slov Christiana : „Nevím co uděláme se zbylými skladbami, ale určitě se někde objeví. Jsou příliš dobré na schovávání v šuplíku.“



-sin-


    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


janruzicka.dmf :

30. května 2007, 11:49     

Docela jsem zvědavý,co ten Christian vytáhne z toho šuplíku…:-) Protože právě zminované skladby tohoto tria byly podle mne hlavním tahounem celého PTA alba.


sinus :

31. května 2007, 11:46     

Asi bude taky důležité koho si zvolí za producenta… David se to bude snažit táhnout víc do rockové podoby, tak by to chtělo nějakého příznivce elektroniky, aby to „srovnal“ :).


deepspace101 :

1. června 2007, 18:11     

Já bych uvítala radši nějakého příznivce blues ;-)


sigur :

3. října 2007, 18:30     

nenaslo by se nekde nejaky fotoalbum Andrewa?je to kocour:-D

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků