Hovory z New Yorku


Andy Fletecher při koncertní zastávce Depeche Mode v New Yorku telefonoval s několika novináři. Kromě mnohokrát probraných témat, se v rozhovorech občas vyskytly zajímavé pasáže, které v článku vybíráme…







Tvůj nejoblíbenější song od DM je World In My Eyes?

Ano. Ta píseň obsahuje všechno, o čem jsou Depeche Mode – melodii, rytmus, text, produkci… Když hrajeme ten song naživo, vždycky se jeden na druhého ohlédneme : „Co jsme to udělali?“.

Je to hit z vašeho alba Violator, z 90.roku. To album následovalo po Music For The Masses a bylo následováno Songs Of Faith and Devotion, jenž dobře ilustrovalo schopnost Alana Wildera vytvářet muziku kapely více strukturovanější, vrstvenější a komplexní. Ale od jeho odchodu v roce 1995 se hudba kapely odklonila od těchto postupů a stala se minimalističtější. Bylo to vědomé rozhodnutí?

Martin, který píše většinu songů, má rád minimalistickou elektronickou muziku. Snažíme se jako kapela vyvíjet. Kouzlo těchto let bylo neuvěřitelné. Ale druh hudby, kterou chceme dělat teď, je odlišný.

Jak hodně ti chybí tahle muzika?

Mám rád všechnu naši tvorbu, ale mám svá oblíbená alba. Mám rád Black Celebration a Violator. Je těžké překonat album jako Violator. Ale naše nová alba jsou stále na úrovni a srovnatelná.

Martin určuje kam se bude ubírat nový zvuk kapely?

Dave napsal několik dobrých písní. Martin určuje hudební směr jen částečně. Jeho dema to určují. Pracoval na svých demech pro SOTU velmi tvrdě. Neplánujeme určitý zvuk nebo určitou atmosféru. Naše příští album by mělo být úplně odlišné.

Při Davidově větším podílu písní pro SOTU , v porovnání s minulým albem – jak hodně jeho spoluúčast ovlivnila kapelu?

Davidovo psaní přineslo do kapely větší týmovost. Cítí se teď kreativní součástí kapely – není tolik izolovaný jako předtím, kdy pouze zpíval. Přispěl k výborné atmosféře, kterou máme jako kapela. Je teď opravdu radostné být v Depeche Mode.

Je to osvěžující změna pro kapelu, v porovnání s minulými dobami, kdy v ní vládlo napětí?

Být v Depeche Mode bylo vždy skvělé. Měli jsme období, kdy byl Dave hodně na dně, a bylo těžké, opravdu těžké udržet kapelu v chodu. Teď je ale atmosféra v kapele úplně jiná.

Když jsi opustil kapelu během turné v roce 1995 po tvém nervovém zhroucení, nepomýšlel jsi, že toho chaosu je už příliš, a neměl jsi v úmyslu opustit kapelu?

Zažil jsem nervové zhroucení už před turné (Devotional), ale jen jsem to přebil zarputilou prací. Bylo jedno z nejdelších turné v mém životě. Už jsem to nemohl dotáhnout. Byl tam přetlak z divokého života a nadmíry pařeb. Trvalo mi několik let, než jsem se dostal zpátky do svého dřívějšího já. Tehdy to nebyl úmysl opustit kapelu. Je obrovskou součástí našich životů. Založili jsme ji už na střední škole.

presstelegram.com


Andy Fletcher zavzpomínal na začátky kapely…

„…byla to tehdy vzrušující doba, protože jsme si mohli koupit syntezátor za 450 liber. Předtím nic takového nebylo, jen ty velké neohrabané Moogy. Tenkrát jsme schytali i hodně kritiky, protože jsme byli čistě elektronická kapela. Ale my jsme vždycky používali při tvorbě hudby moderní způsoby. Neradi se ohlížíme při nahrávání nového alba na to, co bylo předtím. Nazajímá nás minulost – snažíme se zabývat tím co se děje v současnosti.“

Fletcher prozradil několik okamžiků z kariéry, které mu nejvíc uvízly v paměti…

„Určitě to byla chvíle, kdy jsem poprvé slyšel naší píseň hrát v rádiu. Velký okamžik bylo i album Violator, když se dostal do Top 10 ve Spojených Státech. A Ultra – to bylo zase úplně jiné, protože Dave byl v té době na tom hodně zle.“

Klávesista Depeche Mode rovněž poznamenal, že kapela stárne. A to si vyžaduje i určité pravidelné tempo, aby si byli jisti, že vydají opět kvalitní album.

„Máme teď takový zajetý a osvědčený systém : album-turné, a rok pauza, protože máme taky svoje rodiny. Neděláme tolik alb, jako v minulosti. Ale pokračujeme v tvorbě muziky, a naštěstí pro nás, lidé stále chodí na naše koncerty.“

deseretnews.com



-sin-


    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


Frohlein :

25. srpna 2009, 21:36     

Zajímavý interview…


nick :

26. srpna 2009, 01:11     

lidé na vaše koncerty stále chodí, to je fakt, je tu ovšem jedno ale…


oberkorn :

26. srpna 2009, 10:18     

no ake je to jedno ale, to by ma fakt zaujimalo…


sinus :

26. srpna 2009, 11:32     

Zrovna o pár čánků níž jsme to v komentářích probírali – DM v éře s Alanem a bez něj…a ejhle – zrovna nějaký novinář tohle téma nakousne přímo s Fletchem…Je vidět že tomu redaktorovi Alan očividně chybí.;) Zajímalo by mě ale spíš jak by si o tom popovídal s Martinem.


nick :

26. srpna 2009, 14:27     

to ale?…no prostě lidi netáhne na stadiony soušasná tvorba


Frohlein :

26. srpna 2009, 15:20     

mně třeba jo, mně táhne všechna jejich tvorba


dangerous :

26. srpna 2009, 15:38     

to nick: jo, to je fakt, proč sakra dm pořád dokolečka nehrají Behind The Wheel nebo See you, to by bylo mnohem lepší a proboha, kdo jim nasadil ten nápad s kytarama?? DM a kytary to nejde k sobě!! Ve Fragile mi to může utrhnout uši, já chci aby udělali něco jako The Sun and the Rainfall!!! to byli DM!!!

A s tím, že nové album netáhne máš také pravdu, je sice fakt, že evropská část turné přinesla z jednotlivých koncertů zisk jako nikdy předtím, ale ty lístky se prodávali dávno předtím než album vyšlo, a většinou si je koupili lidé jako ty a já, kteří věřili, že se prostě na novém albu objeví písně jako Leave in silence nebo Shake The Disease či enjoy The Silence, jak hořké je naše zklamání…už jsme prostě příliš staří na to abychom se naučili poslouchat tyhlety nové melodie bez ladu a skladu, co tím chtějí říct? co to na nás zkoušej!! My chceme zase, aby jejich singly bourali hitparády a nezněli jak nějaký underground, mají být na prvních příčkách, vedle Britney Spears a Lady Gaga, tam je místo DM a ne někde vedle Manic Street Preachers, Placebo či takových kytarovek ve třetí desítce UK Singles Charts!!

Prostě se současnou tvorbou ať se jdou DM zahrabat!!!

OMG!!!

Jedna z nejprogresiv­nějších kapel historie a mají takhle zamrzlé fanoušky :)))


nick :

26. srpna 2009, 15:47     

to dangerous: proč sakra dm pořád dokolečka nehrají Behind The Wheel nebo See You? Protože hrají pořád dokolečka Personal Jesus, Enjoy the Silence, Never Let Me Down Again!
A s těma kytarama máš pravdu


dangerous :

26. srpna 2009, 16:02     

to nicku: myslel sem to trochu s nadsázkou,
btw. byl to Flood, kdo jim řekl, že pokud chtějí znít opravdu dobře nesmějí mít vůči kytarám předsudky, a tak se postupně kytara objevuje v jejich tvorbě častěji a výrazněji..i když ve skutečnosti ji používali vždy.

Co se týká nového alba? co ti na něm vadí? Je přece elektronické a Hole To feed, Wrong, Miles Away či Comeback a In Sympathy znějí i naživo skvěle.

Osobně bych vyřadil ze setlistu většinu starých hitů (Enjoy The Silence, Never Let, I feel you) a doplnil je dalšími novými skladbami či staršími dlouho nehranými jako Lie to me nebo New Dress, jenže to by asi třičtvrtě fans DM neskouslo :)


Depeche fan :

26. srpna 2009, 16:20     

skvělý video :) meet a greet http://www.de­pechemode.com/…de­oblog.html


nick :

26. srpna 2009, 18:08     

nejsme slepí a hluší, abychom necítili tu vlnu nadšení při koncertech, když hrají starý flák. Já si letos báječně užil Fly on the Windscreen


Robca :

26. srpna 2009, 18:47     

Jo jo děcka žiju s nima přes dvacet let a sotu je první album co si nepouštím.Taky bych si na koncertech raději poslechl Clean atd…


Radek :

26. srpna 2009, 20:17     

Já z nového alba tedy zklamán nejsem.Očekával jsem něco takového.Určitě jsem si nemyslel,že když řekli,že tam namíchají staré analogy,tak tu budem mít nový Black Celebration.Kapela se pořád vyvíjí a to je dobře.Kdyby zabředli někde na Shake The Disease či Leave in silence tak tady asi už nejsou.To,že nejsou na předních příčkách hitparád je celkem pochopitelné.DM jsou přeci jen trochu pořád alternativní muzika a pořád je trochu náročnější na pochopení a poslech.Jejich cílem určitě není udělat nějaký supermegahit komerční sra…Oni to prostě ani nemají zapotřebí..


Myjoy :

26. srpna 2009, 20:23     

dangerous: Tak zrovna New Dress asi fakt nikdy nezahrajou.. bohajeho..


little girl :

26. srpna 2009, 21:32     

jasně a místo ohrané Waiting for The Night na konci by mohli zahrát Pipeline, ne? :)


petak2 :

27. srpna 2009, 00:04     

a místo enjoy třeba Boys say go.To už taky dlouho nehráli.


fan4dm :

27. srpna 2009, 00:27     

??? 8-o
Ano! Kupředu! Zpátky ni krok! Vyhodit ty prehistorické sračky jako NLMDA a ETS! A všechny další megahity nahradit něčím jiným! Nejlépe celou novou a poměrně náročnou deskou, kterou si spousta lidí ještě ani nestihla pořádně naposlouchat :o)
To se bude celý stadion včetně kapely náramně bavit… :o)

Sorry, ale ETS a NLMDA tam prostě musí být. Nebo alespoň ETS. Možná někoho už k smrti unavují hity jako PJ, IFY, NLMDA, apod., ale ETS to snad ne….
Není nepostradatelnější písně v jejich repertoáru. Sice „milionkrát“ ohraná, ale ETS to není není píseň DM. ETS to jsou DM!
Spousta lidí, včetně mě, by uvítala nahrazení některých „profláklých“ hitů jinými, ne tak často prezentovanými kusy.
Ale koncert bez ETS a NLMDA by byl jako neosolený jídlo….…..
Taky by to určitě bylo líto lidem, kteří jsou na svém prvním DM koncertě, kdyby neslyšeli alespoň nějaké charakteristické a typické hity DM.
Anebo samotné DM prostě některé písně natolik baví, že je hrají na každém koncertě…. ;o) Doufám, že ještě dlouho budou.

http://www.you­tube.com/watch?…
http://www.you­tube.com/watch?…


sykyna :

27. srpna 2009, 00:34     

Hezky jsi to napsal…odpoledne jsem tady právě tyhle dvě chtěla obhajovat,ale raději jsem se „zdržela hlasování“…..ale vážně si bez těchle dvou písniček absolutně neumím představit koncert DM….


fan4dm :

27. srpna 2009, 00:50     

SYKYNA: Proč? Protože si někdo zřejmě nejenže myslí že má patent na rozum, ale pravděpodobně i trpí nezvladatelným nutkáním lidi s jiným názorem, jimž se také líbí něco jiného, občas potěšit nějakou tou arogantní poznámkou a výkladem toho, co je to dobré a kvalitní a co už není? :o)


sinus :

27. srpna 2009, 10:27     

Já bych řekl že novou tvorbu DM vnímají spíše fanoušci DM, co je sledují kontinuálně album od alba. Návštěva lidí na koncertě se ale neskládá jen z fanoušků. Je tam velká část (možná bych řekl že silně nadpoloviční většina) lidí co se jdou prostě jen podívat na slavnou kapelu – a ti právě znají jen ty jejich největší hity. Proto jsou největší reakce na Enjoy The Silence a Personal Jesus, a kapela je tedy pravidelně zařazuje...

Kdežto třeba na Come Back reaguje jen kotel fans – protože polovina stadionu snad nové album ani neslyšela…Možná tak Wrong v rádiu.


Škoda že nevyužili víc věcí z PTA – taková Suffer Well má v sobě potenciál se stát novovodobou koncertní hymnou.


dangerous :

27. srpna 2009, 10:44     

já třeba nemám rád Peace, ale když se podívám na DVD z Prahy 09 a vidím jak na ni reagoval celý stadion, nejen kotel nejvěrnějších, tak myslím, že nové skladby jsou příjímány velmi dobře…

to duo sykyna@fan4dm: ale nikoho přece Enjoy či Never let neunavuje, psal sem
jen svůj názor co bych vyřadil ze setlistu, je to tak,jak píše sinus,
na koncert DM nechodí jen fanoušci, ale především posluchači, proto to DM nikdy neudělají..ale mohli by udělat nějaký komorní koncert jen pro fanoušky a vynechat hity, něco jako No Disco concert :))


don.rodrigo :

27. srpna 2009, 17:55     

Muj nazor: nove skladby jsou prijimany spatne a neni to jenom tim, ze je lide nemaji tak zazite, ty skladby (snad krome Wrong…a to jeste s vyhradou) proste nejsou hity.

Osobne jsem nemel pocit, ze by Peace v Praze zpival cely stadion, ale to je pouze muj subjektivni dojem.

Nove album povazuju za spatne. Ne proto, ze by bylo prilis progresivni (neni), ale ty skladby jsou zkratka slabe.

Co bych vradil do setlistu? Ja uz asi nic. Byl jsem v zivote asi na 10 koncertech DM a uz na ne nikdy nepujdu. Nezanevrel jsem na ne, jen se domnivam, ze sva nejlepsi leta maji davno za sebou a ze vsechno co mohli rici uz rekli. Je to u kazde kapely zcela prirozeny proces. Sem tam si o nich neco prectu nebo zajdu na stranky, ale jen z pouhe nostalgie. Dnes jsou tady jini…a (pro mne) zajimavejsi.


Tonda :

27. srpna 2009, 19:38     

Nevím jak vy, ale já se těším až je napadne (už to trvá nějak dlouho), že mají i jiné staré písně než I feel you, Walking in my shoes či Never let me down again. Proč někdy nezahrají třeba Barrel of a gun nebo něco jiného z Ultra kromě ohraných Home a ING. Nebo by mě potěšili s Black Celebration, Shake the Disease nebo Love in itself z roku 83. Snad se dočkám na příštím turné.


Depeche fan :

27. srpna 2009, 19:58     

Vy už nevíte co byste chtěli!


Tonda :

27. srpna 2009, 20:03     

Jinak mně kytary nevadí (reakce na příspěvky nahoře). Mně spíš u mnoha písní nesedí ty živé bicí. V 93 to byl dobrý nápad, hodilo se to k tehdejšímu albu, ale už by toho zase mohli nechat. Taky proto jsem od r. 2001 nebyl na žádném koncertu…


sinus :

28. srpna 2009, 10:21     

Je tady ještě jedna věc. Trošku mi připadá, že ten koláč co si uvařili je na ně už trochu moc velký – myslím tím roční mega turné s více než 100 zastávkami… Nevidím sice do Davidovy kondice, ale táhne mu už na padesátku, a vypadá to že se to začíná projevovat.



Myslím si, že pokud vydají další desku, už by asi měli zvážit, zda zas dělat megalomanské koncerty… Možná že by se měli zase udělat trochu vzácnými, a udělat spíš méně show, bez nákladných efektů a z toho plynoucí závislosti na logistických přesunech (takže by si mohli dovolit více odpočinku mezi koncerty), ale třeba ty koncerty udělat zajímavějších jinak – skladbami atd…



Vždyt jejich věrní fanoušci by jim odpustili že sebou natahají 10 kamionů světelných efektů a obrazovek, a že nevystupují dvakrát za sebou v každém desátém městě…Sice by byla tlačka o lístky, ale já myslím že fans co je sledují pravidelně si vždy jsou schopní ohlídat předprodej a lístky…


Frohlein :

28. srpna 2009, 15:09     

Přesně…chtělo by to menší prostor, kam by se dostali jen opravdoví fanoušci, co si předprodej ohlídaj. Posluchači, co jdou na slavnou kapelu, by ostrouhali.

Jinak já si koncert bez ETS taky nedovedu představit, a to ji normálně moc nemusím. Při poslechu Violatoru ji většinou přeskočím – studiová verze je pro mě tim ohranym hitem (každou chvíli ji slyšim v rádiu, a to žádný neposlouchám – stačí bejt v obchodě nebo tak), ale live je to něco úplně jinýho, to je síla. A NLMDA je naprosto nepostradatelná, vždyť to mávání je tradice, která přináší největší zážitky.
Ale taky mě mrzí, že nehrajou víc z Ultra a PTA (Precious bych si odpustila)… No a o mejch tajnejch přáních (jako např. I Want You Now) je škoda mluvit:(


little girl :

28. srpna 2009, 15:37     

tak to je fakt utopická představa :)


sykyna :

28. srpna 2009, 16:43     

Je jasný,že každej má svou vysněnou písničku,kterou by chtěl slyšet live a úpřímně DM nezávidím,když mají na koncert vybrat,co budou hrát.Slyšet živě I Want You Now je taky krásná představa,ale stejně můžu říct,že at hrají,co hrají,jsem štastná,když můžu na koncertě být a vůbec to zažít.Ale je fakt,jak už jsem se výše zminovala,že ETS a NLMDA je i pro mě nepostradatelná a moc by mi to tam chybělo,kdyby tohle nehráli.Včera večer jsem si pouštěla právě ETS pořád dokola z různejch koncertů a pokaždý mě to dostalo…na koncertech je to učiněná BOMBA :-)….


fan4dm :

28. srpna 2009, 22:48     

DANGEROUS: Tak to se (myslím, že ani ne úplně výjiměčně, jen ta naše komunikace asi někdy trochu vázne ;o)) shodneme. Ad Peace: Taky ji nemám moc rád, zní mi trochu lacině a naivně, jsem z ní trochu rozpačitý…..kdyby byla na Speak and spell, tak bych to pochopil a přijal docela samozřejmě, ale v roce 2009 mi přijde trochu divná. Ale to je jen můj názor, spousta lidí ji má ráda, což je jejich věc a já to respektuju. Pravda….v live provedení zní mnohem líp než na studiové nahrávce. Že na ni lidi dobře na koncertě reagují a chytají se líp než na jiné věci ze SOTU přikládám tomu, že je právě taková jednoduchá (nemyslím to teď ve zlým) a právě proto na koncert vhodná.
Já nenapadám nikoho názor, respektuji jej (a snažím se jej respektovat, ať je jakýkoli, někdy to jde lépe, někdy hůře) a nechci aby to tak vypadalo, jen té ironie ve tvém příspěvku bylo na můj vkus až moc, proto ta moje rovněž ironická reakce. Zároveň mne napadají (asi podobné) myšlenky když se diskutuje o setlistu a obehraných nebo naopak málo hraných skladbách. Chtěl bych někdy vidět nějaký intimnější koncert (not for masses), kde by zřejmě zahráli i mnohem víc z toho, po čem zde vždycky „pláčeme“. Pokud by to byl vyloženě koncert pro dlouholeté fans, kteří už slyšeli live několikrát většinu toho, co DM stále dokola hrají na koncertech. Čímž opět nechci nějak shodit nové fanoušky a lidi, posluchače, kteří nejsou vyloženě na DM zaměření. Jako my co jsme tím postižení několik (ve velkém procentu případů jistě i desítek) let. Dokud budou DM dělat show pro desítky tisíc lidí, tak se asi musíme smířit s tím, že budeme některé písničky poslouchat pořád dokola :o))
Moje osobní zkušenost: po malém vystřízlivění z Prahy 93 mi bylo líto, že už asi živě neuvidím tolik z oblíbených (a již v 93 starých) hitů. Pak bylo Singles tour, jenž mi přesně splnilo po čem jsem toužil. Naopak fanoušci (třeba něměčtí, kde koncertovali DM v podstatě odjakživa) co už zažili několik jejich šňůr předtím, ti mohli být Singles tour zklamaní. Protože zase slyšeli to co už dávno v live provedení znali.
Zpět ke komornějšímu koncertu DM…..asi i na tom by byli „běžní“ posluchači zastoupeni v hojném počtu, jen by tím pádem potom větší procento návštěvníků remcalo, že neslyšelo PJ, IFY, ETS apod., které znají z rádia. Nehledě na to, že na nějaké menší akci by stejně bylo i vysoké procento snobů, popřípadě nějakých protekčních spratků, kteří jdou na koncert jen proto, že to je „velká“ kapela. Tihle lidi se nyní na velkém koncertě víc ztratí. :o)
Tak abych to zkrátil (fakt výborná poznámka, když tohleto zase stejně bude na půl stránky…:o(…), nechci tu rozpoutávat nějakou hádku, v podstatě máme stejný názor a ubereme-li špetku té ironie (je spousta lidí, kterým se víc líbí stará tvorba a nové písničky přijímají pomaleji nebo se jim prostě nelíbí i přesto, že to nejsou žádní zamrzlíci, jen je prostě to starší oslovuje víc), tak si možná ušetříme zbytečná nedorozumění ;o)

SINUS: Mně by se z PTA líbilo třeba i JTR, APTIUT nebo Martyr. Ale su rád alespoň za Precious.
CO se týká bomabsitckých show, tak bych taky klidně uvítal méně načančanosti a efektů, klidně ať je koncert syrovější a co se tohoto týká tak třeba i minimalistický, ale mohli by třeba zapracovat na větší pružnosti co se setlistu týká, zkusit vymyslet nějaký způsob aby mohli i někdy zaimprovizovat nebo zajamovat, apod….Je mi jasný, že pro elektronickou kapelu je tohle hodně těžké, ale čím víc věcí jako podpůrné projekce ke každé písničce bude, tím bude asi horší a obtížnější něco podobného udělat. No, ono se to takhle asi říká snadno, ale hůř udělá, obzvlášť když tak dlouhé turné se musí pro kapelu po čase stát rutinou. Oni odvedou profesionální výkon, ale když hrají stopadesátý koncert, musí to pro ně už být jako by šli do fabriky…. :o)
Ad megalomanské koncerty: můžeme se jen domnívat jak moc jsou v tomhle DM svobodní nebo ovlivněni vydavatelskou firmou. Snad je to více jejich vůle než smluvní povinnost.

TONDA: Co se týká živých bicích, taky si myslím, že jsou písničky, kterým to nesluší.

Ad ETS: Kdyby nezahráli ETS, tak je to snad jediná věc, co by mě opravdu po koncertě mrzela. Souhlasím s názorem, že studiová nahrávka je už hodně ohraná, ale třeba live verze (společně s IYR) z Devotional tour, je pro mě tohle asi to nejkrásnější co jsem od nich kdy viděl a slyšel.

http://www.you­tube.com/watch?…

;o)


fan4dm :

28. srpna 2009, 22:51     

Kua….tak to jsem asi přehnal…. :o)))
Sorry, netušil jsem, že to bude až tak dlouhý. :o(

Kdo to vydrží a celý přelouská má u mě za trpělivost lízátko. ;o)


sinus :

28. srpna 2009, 23:11     

„Concert Not For The Masses…“ Krásná představa a hezký sen… Sny jsou sice rájem ze kterého nás nikdo nemůže vyhnat…ale škoda že realita je jiná. Manažeři okolo DM by asi tím moc nadšení nebyli, těm jde spíš o tržbu. I když DM občas dokáží překvapit, vždycky když to člověk nejmíň čeká ;)


petak2 :

29. srpna 2009, 01:00     

Mám u tebe lízátko.


sykyna :

29. srpna 2009, 01:05     

To aby nakoupil celou bednu :-)


tölökö :

29. srpna 2009, 03:36     

Depeche Mode žijí ze své MINULÉ (1983–1995) slávy. No a podle toho to taky vypadá.:)


Helča :

30. srpna 2009, 11:54     

tölökö: to je pravda.Zřejmě narážíš na skutečnost,jakým směrem se kapela ubírala s Alanem Wilderem a kam to s ním dotáhla.Bez něj jsou poloviční.


nick :

30. srpna 2009, 13:30     

a z toho plynoucí Fletchova slova, že je to ještě dobrý, lidi na ně stále pořád chodí


fan4dm :

30. srpna 2009, 15:15     

http://img403­.imageshack.us/…544h2fn­6.jpg

http://i850.pho­tobucket.com/…lo­llipop.jpg

http://media1­.break.com/…y­16gal25.jpg

http://www.you­tube.com/watch?…

http://www.you­tube.com/watch?…

http://www.you­tube.com/watch?…

http://img403­.imageshack.us/…544h2fn­6.jpg

;o)


don.rodrigo :

30. srpna 2009, 16:23     

DM jsou jako zenska, ktera byla pred 20ti lety krasna, zatimco dnes „vypada dobre“ :-)


pepa :

30. srpna 2009, 19:55     

fan4dm-Tak to třetí lízátko bych si taky dal:)
don.rodrigo-Vystihl jsi to naprosto přesně!!!

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků