Dave : V autě seděl náš producent...;)


Minulý týden poskytl Dave Gahan rozhovor pro kalifornské rádio 91×. Řeč se točí (mimo jiné) i okolo nového, lehce morbidního videoklipu Depeche Mode – Wrong, který samozřejmě vzbuzuje u médií zájem…





Moderátor: Tak to byli Depeche Mode a jejich píseň s názvem Wrong tady v ranní show. Nové album se bude jmenovat Sounds of the Universe a kapela se nyní připravuje na turné (Tour of the Universe), které ho bude doprovázet, a dnes se k nám v ranní show brzy přidá Dave Gahan. Než se tak stane, vám ještě povím pár slov. Všem, co mě teď slyší, doporučuji, aby se podívali na naše webové stránky, na stránky naší ranní show a podívali se do sekce videoklipů. Je tam videoklip právě k téhle písni – Wrong – my se na něj teď tady ve studiu podívali a je docela děsivý. Určitě znáte film Saw nebo, já nevím…třeba Mlčení jehňátek…Máme pro Davida několik otázek týkajících se právě tohoto videa, jen co ho k nám du studia připojí Carl.Takže, Carle, jak jsme na tom?

Carl: Máme ho tu připojeného na lince.

Moderátor: No, že to ale taky trvalo. Cos tam dělal? Ptal ses, co měl k snídani?

Carl: No, trochu jsme pokecali..




ilustrační foto : deejay.it



Moderátor: Takže, dámy a pánové, je mi ctí, že tu dnes mohu přivítat Davida Gahana.

Dave: Ahoj, dobré ráno!

Moderátor: Tak jak je ve Francii?

Dave: No, já jsem teď v Paříži, takže tu už mám pozdní odpoledne.

Moderátor: A co jsi dnes dělal tam v Paříži?

Dave: Ále, jenom nakupoval…

Moderátor: Neříkej, že tě baví nakupování! :)

Dave: Ve skutečnosti jsme se se zabývali propagací alba. Už pár týdnů cestujeme po Evropě, například zítra odlétáme do Itálie.

Moderátor: To je skvělé. A jsem si jistý, že i po více než dvaceti letech, co to děláte, vás pořád baví cestovat, dělat reklamu a bavit se s těma pošahanýma moderátorama v rádiu..

Dave: Tak to rozhodně, neexistuje nic, co by mě bavilo víc (ironicky).

Moderátor: No jistě, pořád ty samé otázky jako „hej, kluci, tak jaké to je, být v tom kolotoči takhle dlouho?“

Dave: No, nikdy to nekončí..

Moderátor: Než ses k nám připojil, mluvili jsme tu o novém albu a o singlu, který se právě dostal do éteru – Wrong. Na videoklip k této písničce se kdokoliv může podívat na našich webovkách, on je to spíše takový krátký film než videoklip..

Dave: Ano, v podstatě je to film.

Moderátor: Davide, ten chlápek ve videoklipu, zasloužil si to?

Dave: Nó, byl to náš producent…Takhle oni o nás totiž končí víš? Takže si dejte pozor, až budete chtít někdy udělat klip k nějaké písničce Depeche Mode, takhle můžete skončit, přesně jako v tom klipu. Bacha na to!:)

Moderátor: Já spíš přemýšlel o tom příběhu v klipu – vy asi budete chtít dát lidem prostor pro jejich vlastní interpretaci (ostatně jako vždy, pozn.překl.), ale zdá se mi velmi znepokojující – nekoukali jste v poslední době moc na horory?

Dave: Já sám mám rád takové filmy a tenhle klip k písni Wrong perfektně pasuje. Myslím tu frustraci, kterou člověk cítí, když jede po té silnici života a má pocit, že všechno je špatně. Já, když na ten klip koukám, tak cítím takový ten pocit klaustrofobie, vycházející z toho, že nevím, proč tam ten člověk je a jak to všechno vlastně skončí, ale prostě to nemůžu nedokoukat. Je to jako dnešní reality shows, vlastně jako život sám, kdy člověk sleduje, co se kolem děje a občas neví, co je ještě skutečnost a co už ne, a pak najednou z toho všeho vystřízliví, probudí se z toho.. My všichni říkáme, že nás takové věci nezajímají, ale ruku na srdce, vždycky rádi koukáme na bouračky, prostě nás to přitahuje.

Moderátor: A tohle video to dokazuje. A jak jsi řekl, k té písni se výborně hodí. A Sammy, to je osoba, která tu s námi byla ve studiu – tak Sammy řekl, že by se ta písnička skvěle hodila jako soundtrack k nějakému temnému příběhu z 80.let o autě jedoucím nekonečným tunelem. A to řekl ještě dřív, než ten videoklip viděl.

Dave: To vážně řekl? No teda. Tak to je docela ohromující, protože režisér tohohle videa, Patrik Daughters, když měl poprvé navrhnout, jak by natočil klip k téhle písničce, tak mluvil přesně o tom samém. Celá kapela jsme se shodli, že to cítíme stejně. Asi protože ten song má takovou silnou neměnnou linku a způsob, jakým to koresponduje s tím klipem, to se mi zdá naprsoto perfektní.

Moderátor: Předtím jsi tu mluvil o reality shows, o tom, jak jsou dnes na nich lidé závislí a „jak to všechno dopadne? Dostane se z toho nebo ne?“. Považuješ tyhle show za něco poučného? Díváš se na ně, a pokud ano, jak tě to ovlivňuje?

Dave: Ano, jednu dobu jsem sledoval jistou show, byla to jedna z těch, co se opravdu hodně blížila skutečnému životu – to musím zdůraznit, protože na některých reality shows už dnes není nic, co by se blížilo realitě, nejsou ze života. Lidem tam platí za to, aby tam přišli, seděli a hádali se o já-nevim-čem, postrádá to smysl.

Moderátor: Tak mě napadá, ty jsi se stal členem spolku Oblíbených rockových hvězd, které zabily drogy.

Dave: Ano, ale já jsem trošku jakoby nad tímhle spolkem, protože jsem to přežil. Jsem výjimka. (směje se)

Moderátor: Ano, já chápu, vlastně jsi umřel, ale lékaři tě vzkřísili..

Dave: Ano, umřel jsem, ale pak jsem se vrátil, bohužel :). A ano, jsem členem toho spolku a kdo by si byl pomyslel, že tady o tom budu takhle mluvit vlastně skoro po patnácti letech.

Moderátor: No, to jsme zabrousili do hlubokých vod, mluvíš o tom opravdu překvapivě žoviálně, žertuješ.. (říká to proto, že v Americe je to ranní show a tam neradi vidí, když se takové věci probírají tímhle způsobem na veřejnosti, je to taková jejich cenzura kvůli mládeži, američani jsou v tomhle trochu pokrytci.. pozn. překl.)

Dave: Ano, já vím a omlouvám se za to, nějak jsem si to neuvědomil.

Moderátor: To nic. No, sám máš teď náctiletého syna.

Dave: Vlastně mám dva. Jednomu je teď 21 let a ten žije a pracuje v Londýně a pak mám 16ti letého syna v New Yorku. Taky mám desetiletou dceru.

Moderátor: Kdybych si to býval pořádně spočítal, došlo by mi, že od roku 1987 už uplynulo 21 let.. připadám si teď jako starý dědek.

Dave: Vidíš, jak je všechno špatně! (narážka na Wrong)

Moderátor: Ano. (směje se) Předtím jsi tu mluvil o tom, jak jste se jako kapela intuitivně shodli na tom, jak by měl vypadat videoklip k písni Wrong. Že autorem by neměl být Anton. Vlastně je to docela intimní výpověď, neměl s tím Martin Gore problém?

Dave: Ne, vlastně právě on to navrhl. On opravdu chtěl pracovat s Antonem, my všichni chceme pracovat s Antonem, ale tak nějak jsme se podvědomě shodli na tom, že právě tuhle konkrétní písničku, která je první vlaštovkou z alba, by měl dělat někdo jiný. Jde i o způsob, jakým chceme říct: „hej lidi, Depeche Mode budou mít nové album!“. Cítili jsme, že chceme pracovat s někým novým, kdo by přinesl čerstvý vítr, nové myšlenky. A já viděl na youtube několik videoklipů od jedné australské kapely a moc se mi líbily, tak jsem si zjistil něco o jejich režisérovi a kouknul i na další klipy, které udělal pro jiné kapely. A tak jsem to navrhl a k mému překvapení s tím Martin souhlasil.

Moderátor: Čímž narážíme na otázku, ke které jsem se chtěl nenápadně dostat. Takže, jaký je vztah mezi vámi po tolika letech, mezi tebou a Martinem? Protože v tuhle chvíli jste vy dva vlastně takové jádro, které přetrvalo od úplného začátku (trochu zapomněl na Andyho :) pozn. překl.) a jsou s vámi lidé, kteří vás znají už přes deset let, ale vy jste ti dva, co jsou v tom od úplného začátku.

Dave: No, abych řekl pravdu, náš vztah byl vždycky trochu zvláštní. Řekl bych, že nejsme ani tak přátelé jako spíš bratři. A jak to tak mezi bratry bývá, občas máme každý na dveřích papír s nápisem: „Nelez mi ku*a do mýho pokoje!“ Pardon za to slovo. A občas jsme si zase velice blízcí. Vlastně se známe velmi dobře už skoro třicet let a docela špatně se to popisuje, ale odvedli jsme spoustu skvělé práce a tohle album patří mezi ta alba, při jejichž tvoření jsme byli tak nějak naladěni na stejné vlně.

Moderátor: Poslední album Playing the Angel bylo naprsoto neuvěřitelné a pro to album jsi napsal i ty nějaké písničky a předpokládám, že na tomhle albu tomu je také tak?

Dave: Ano, mám na tom albu několik svých věcí a jsem velmi potěšen tím, jaká je jejich konečná podoba. A všechno je teď mnohem přirozenější, když sdílím s Martinem autorství. Pracujeme spolu velmi dlouho a i způsob naší práce je podobný, spousta lidí říká, že co se rukopisu písně týče nerozezná, jestli je autorem Martin nebo Dave. A to je pro mě obrovský kompliment být srovnáván s Martinem tímto způsobem. Asi jeden z největších, jakých by se mi kdy mohlo dostat.

Moderátor: No, ono to pro okolí vždycky vypadalo tak, že ty jsi v kapele ta osobnost a on je takový ten blázen v pozadí toho všeho.

Dave: Jo, já jsem z nás dvou ten ukecanější – větší „lev salónů“. (směje se)

Moderátor: Něco takového jsem chtěl zrovna říct, ale ty jsi mě předběhl.

Dave: Ano, já to o sobě vím, klidně to řeknu nahlas, protože je to pravda a v minulosti mě to dostalo do mnoha problémů, ale občas mi to i celkem dobře posloužilo. Tak především jsem se právě díky tomu dostal do kapely a pořád jsem ještě tady.

Moderátor: Naprosto souhlasím. A je to skvělé. Je skvělé, že jsi i pro tohle album napsal několik písní, protože tvé poslední album Hourglass bylo opravdu výborné.

Dave: To ano. A upřímně, to že jsem se tak trošku postavil na vlastní nohy mi paradoxně docela hodně pomohlo být ke kapele ještě mnohem blíže. Všechno je teď pro mě takové nové. Zajímají mě všechny nové nápady, nové myšlenky, noví lidé, se kterými bychom mohli pracovat.. tak nějak se mi zase vrátila ta zdravá soutěživost, která tam v DM vždycky byla mezi námi.

Moderátor: No, pro opravdu zaryté fandy už je možné si poslechnout remix, který se opravdu povedl.

Dave: To je skvělé.

Moderátor: A mám dojem, že na něm pracovali stejní lidé, kteří pracovali i na remixech Hourglass.

Dave: Ano, to máš pravdu, na tomhle albu je několik opravdu povedených mixů.

Moderátor: Souhlasím. Na podporu alba Sounds of the Universe, které brzy vyjde, pořádáte turné..

Dave: Ano, to nás napadlo, ale ještě si to rozmyslíme. (směje se)

Moderátor: Jistě, chápu, takže ještě nemáte žádné plány, nicméně jisté je, že budete 14.tého srpna hrát tady v San Diegu.

Dave: Přesně tak, čtrnáctého budeme hrát v San Diegu a, jestli si to správně pamatuju, tak budeme hrát v Cricket Wireless Amphiteathre?

Moderátor: Ano, správně. Ale není to kriketový stadion.

Dave: No, já si říkal, co to má ksakru znamenat..

Moderátor: (směje se) Jo, no je to operátor pro mobilní telefony, tak těsně vedle. Ale přemýšlel jsem, jak je to dlouho, co jste tu naposledy byli?

Dave: No, už to bude pár let.

Moderátor: To je způsob, jak říkáš: „absolutně netuším, kdy jsme tu byli naposledy“?

Dave: Jo, to je. A většinou se trefím, většinou tam těch pár let pasuje.

Moderátor: Ano, a my se na vás už teď velmi těšíme. A vy se podívejte na videoklip Wrong na našich webových stránkách. Musíte ho vidět, je opravdu děsivý. Což mi připomíná, že jsi mi neodpověděl. Zasloužil si to ten člověk v tom videu?

Dave: Jak už jsem řekl, byl to producent našeho alba a odvedl skvělou práci, a právě proto nechceme, aby už pracoval pro kohokoliv jiného. (směje se)

Moderátor: Pokud se už nemůžete dočkat nového alba, pak máte možnost si ho stáhnout přes iTunes, za pár pencí dostanete Wrong a jeho remixy a…(dále opakuje klasické propagační věci).

Dave: No, ve skutečnosti to ještě není všechno. Je to zatím nová věc a ještě hodláme vydat další remixy a verze. S iTunes spolupracujeme poprvé, ale zatím to vypadá velmi dobře. Ta myšlenka, že člověk to může mít (ten singl) ještě dřív než všichni ostatní.

Moderátor: A ještě tu mám poslední věc, kterou bych tu rád řekl Davidovi. Vy (DM) jste doslova změnili můj pohled na muziku a jsem moc rád, že jste tu jště pořád s námi.

Dave: Moc ti děkuju! A co na to říct, no, taky jsem moc rád, že jsem ještě tady!:-)Taky chci pozdravit všechny v San Diegu, protože jsou už dlouhou dobu našimi věrnými fanoušky a myslím to vážně, když říkám, že jsme za to opravdu vděční. Nashle. Adios.





Moderátor: To byl Dave Gahan, dámy a pánové. Páni.

Moderátor 2: Nechceš podat sklenici s vodou?

Moderátor: Jo, díky, úplně jsem se zapotil, jak jsem byl nervózní.

Moderátor 2: To mi povídej!

Moderátor: Chci říct, nejsem žádná velká ryba, žádný známý moderátor, normálně se nevybavuju s lidmi, co doslova obrátli muziku naruby:-)




rozhovor : 91× radio
překlad : Lucish





    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):


Aja :

2. března 2009, 12:36     

pěkný rozhovor – je asi fakt těžký s Davidem mluvit vážně, pořád samý vtípky…:o


Ivan V. :

2. března 2009, 13:47     

Díky za překlad rozhovoru. Mám ho v mp3, tak teď jsem se konečně dozvěděl i co je jeho obsahem. Ale je pravda, že Dave podruhé mohl na otázku, jestli si to zasloužil člověk v tom autě, odpovědět jinak, trochu více vážněji. Ikdyž je to spíš otázka pro režiséra klipu.


sinus :

2. března 2009, 14:01     

Upřímně řečeno – na tak zvláštní otázku : „zasloužil si herec klipu ten osud?“ se asi moc vážně odpovědět nedá…:)


trev :

2. března 2009, 15:26     

super,docela sem se pobavil :)


Denisa :

2. března 2009, 17:11     

Kde bych si to audio mohla stáhnout?


sinus :

2. března 2009, 17:13     

jde to přímo ze stránek rádia :

http://www.91×­.com/…echemode­.mp3


Lucish :

2. března 2009, 17:35     

No, myslím, že otázka nebyla směřována na herce, jako spíš na tu vymyšlenou klipovou postavu. Jenomže to by nebyli DM, aby nenechali prostor pro interpretace a výklady, oni nikdy nevysvětlují významy svých textů nebo klipů, vždycky je to tak nějak víceznačné, ale i díky tomu si v tom člověk může vybrat zrovna ten význam, který mu pasuje víc nebo si to vyložit po svém a aplikovat třeba zrovna přímo na sebe. A představte si v tom klipu v autě sebe ve stejně zoufalé situaci – to pak hnedle nabírá jiné obrátky ;-)


a-p1vTcUCqBEMJg_TfiZDPxk1L5eEco1c0JMbA9JAFY. :

3. března 2009, 00:02     

No nevedel som že Dave má 3 deti.A kde má ich fotky okrem svôjho albumu?Niekde na nete?


sinus :

3. března 2009, 09:20     

Tady je pár fotek (snad jsou to opravdu správné fotky) :

http://img393­.imageshack.us/…dfli­ado6.jpg

http://img262­.imageshack.us/…i­omp3we4.jpg

Jack už je velkej kluk :

http://img222­.imageshack.us/…ckzr3cy­9.jpg


Lucish :

3. března 2009, 16:11     

Jack je jeho syn z prvního manželství a ten prostřední syn není jeho vlastní, je to syn jeho stávající manželky Jennifer Sklias, kterého adoptoval, když se vzali. Spolu potom mají dceru Stellu Rose.


katka :

14. ledna 2010, 12:12     

Dave je známý vtipálek!!!

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků