Béčko týdne: Dangerous


U příležitosti jubilejního pokračování naší DM B-Sides party se v tomto seriálu zastavíme u 10 zásadních béček Depeche Mode. Dnes se podíváme do období před těsně vydáním alba Violator, a skvělou B-Stranu Dangerous...




Po úspěšné éře Music For The Masses si Depeche Mode od května 1989 zamluvili Logic Studios v Miláně, kde strávili společně s novým producentem Floodem 7 týdnů. Výrazně změnili styl práce. Martin místo předpřipravených demosnímků přinesl jen základní akordy a zpěv, na který teprve stavěli zvukovou strukturu písně. Rovněž se začali snažit o fúzi kytar a elektroniky, bez jakýkoliv hranic. Rozjezd byl pomalý - během těchto sedmi týdnů vznikly jen dva songy - Personal Jesus a béčko Dangerous.

Dangerous se stala raritou, protože se jako B-Strana singlu dostala i do rádiové hitparády. Pilotní singl Personal Jesus totiž koloval v éteru tolik měsíců, že začala růst poptávka po nějaké další nové skladbě od Depeche Mode. Jelikož album ještě nevyšlo, sáhlo se po B-Straně Dangerous. Skladba v Americe vstoupila do hitparády Modern Rock Chart v lednu 1990, a vydržela v ní šest týdnů. Nejvyššího umístění dosáhla na 13.pozici.

Ve Velké Británii koncem 80.let přišla do klubů tzv. rave scéna a taneční beaty. Daniel Miller nechtěl zůstat pozadu, a osobně se ujal remixu Dangerous, který pak vyšel jako Hazchemix (v kratší a delší verzi), a nese se právě v tomto tanečním duchu. Kromě toho ještě vznikl Sensual Mix, jenž byl Floodova práce.





Pár momentek z období nahrávání v Logic Studios.









Seznam dílů seriálu: Béčko týdne

-sin-




    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků