Autosalon Depeche Mode


I když Martin Gore zkraje osmdesátých let v jednom rozhovoru prohlásil, že "auta jsou nemorální", hrály vozidla ve videoklipech Depeche Mode roli poměrně často. Vydaly by na slušný autosalon. Pojďme na jeho prohlídku...




Ve videoklipu Stripped se objevuje více aut. V úvodu klipu je záběr na Volhu GAZ 24 (podobnými vozy jezdila za totality i naše Veřejná Bezpečnost). Následuje likvidace aut kladivy, na znamení "oproštění se od balastu konzumní společnosti". Odskáčou to hned dva vozy, které se na střídačku objevují v záběrech : Citroen GS a Lada 1200. (Citroen měl být údajně starý vůz Daniela Millera).









A Question Of Time - první Corbijnův klip pro Depeche Mode. Ve videu jsou záběry na muže s dítětem v sajdkáře na starém modelu Harley Davidson ze 40.let.





Never Let Me Down Again a legendární miniautíčko, ve kterém se prohání Dave mezi poli. Jedná se o BMW Isseta, který byl velmi populární v Německu v padesátých letech, kdy to bylo dostupné "lidové vozítko". Bylo použité pro efekt i v rozhovoru, který probíhal právě při natáčení tohoto klipu v Dánsku :








BMW Isseta figuruje ještě na začátku klipu Behind The Wheel, kdy jej odváží traktor.






...dalším vozítkem, které v klipu Behind The Wheel převezme hlavní roli, se stává italský skútr Piaggio Vespa.





Personal Jesus a automobil Dodge Ram. Tento vůz měl v klipu jen nenápadnou roli - v úvodu videa v něm přijela kapela do westernového městečka.





V klipu Policy Of Truth Dave mimo jiné brouzdá ulicemi New Yorku, v autě Ford Fairlane Club Victoria.





Na World Violation Tour v roce 1990 používala kapela při písni Route 66 projekci od Antona Corbijna, kde se kapela prohání po zmíněné americké dálnici v kabrioletu Nash Metropolitan.





World In My Eyes, kde Dave přijíždí s dívkou ukázat jí "Svět v jeho očích" do autokina. A oba sedí v Chevroletu Bel Air.





Rok 1997. Ve videoklipu It's No Good se Depeche Mode přesunují mezi bary ve dvou autech. Dave nasedne s dámami do bílého Studebaker Lark, a Martin s Fletchem nasedají to klasického taxíku Checker Taxicab, model z roku 1974.






Asi se shodneme, že nejvýraznější auto v dějinách videoklipů Depeche Mode se objevilo v klipu Useless. Oranžové auto s velkům "U" na dveřích nešlo přehlédnout. Po světě existuje řada fanoušků, kteří si svůj Ford Taunus, či Ford Cortina (autu v klipu nejlépe odpovídá model z roku 1976) podrobili tomuto depešáckému "tuningu". I u nás minimálně jeden takový jezdil na srazy...(zdravíme Vrchlabí :).






Návrat "zničených aut" po dvanácti letech od klipu Stripped se konal ve videu z roku 1998 - Only When I Lose Myself. Tentokrát se jedná o sešrotované dva kousky : bílý Cadillac Eldorado a vínový Cadillac Sedan DeVille. V dalším záběru tancuje postava v červeném okolo Ferrari F355 Berlinetty. A v závěru klipu je auto dokonce na dva kusy - to je (nebo spíš byl :) Chevrolet Caprice Classic.










Další návrat po letech - tentokráte na dálnici Route 66. Po ní jede v roce 2001 Dave Gahan ve videu Dream On, a jedná se o vůz Lincoln Continental Mark IV.






Další Exciterovské video Freelove, kdy Dave na ulici zpívá z jedoucího pódia, které je taženo autem GMC Sierra Classic.






Suffer Well je videem, ve kterém se režisér Anton Corbijn po čase vrací na scénu. Na počátku klipu z limuzíny Lincoln Town Car vystoupí Dave (otvírá mu manažer kapely Jonathan Kessler), a po své metaforické pouti uličkou svého života nasedá opět do auta, spolu s manželkou Jennifer. Auto na konci klipu už není limuzína, jedná se o jiný vůz, ale jeho verzi se mi už nikde nepodařilo vyhledat, ani ze záběru rozklíčovat.








Wrong ! Úderná píseň a nervy drásající klip, ve kterém hlavní roli hraje muž vyskytující se ve špatnou dobu na špatném místě... A jak jinak než ve Fordu (nejčastěji používaném autě v klipech DM). Tentokrát to byl Ford Crown Victoria.






Na závěr článku o autech nejde nezmínit ještě jedna anabáze Depeche Mode s autem. Jedná se o reklamní šot na Volkswagen Golf z roku 2012, s písní People Are People. V reklamě krátkou roli sehrál i Dave Gahan. Později, v roce 2015, když se provalil skandál této automobilky s falšováním emisí, došlo i na tohle téma v jednom rozhovoru :

Novinář : Davide, nelituješ účasti v reklamě pro Volkswagen? Teď, když se provalil skandál s falšováním emisních hodnot před úřady a veřejností?

Dave : Zaplatili mi za účast v reklamě takový honorář, že jsem z něj pokryl nájemné mého studia na celý rok. Takže, toho vůbec nelituji! (smích)







-sin-



    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků