Andy Fletcher : DJing je mým koníčkem


V neděli se koná argentinský festival "One Dot Zero" v Buenos Aires, na kterém vystoupí i Andrew Fletcher z Depeche Mode se svým DJ setem. V předvečer této akce věnoval Andy několik odpovědí na otázky serveru Clarin.com...





"DJing je mým koníčkem"

Autor : Pablo Schanton (clarin.com)



"Je to divočina, když argentinské publikum paří. Povím vám, že to jsou senzační a eh, velmi ukecaní lidé", říká Andy Fletcher - třetí muž kapely Depeche Mode, známých jako profesoři Techno Popu. "Již jednou jsem navštívil Buenos Aires, někdy v roce 1994 s Depeche Mode (*) , ale fanoušci byli tak překvapení že mě vidí na afterparty tančit na remixy Depeche Mode, že jsem si musel jít sednout."

"DJing je můj koníček - je to můj vedlejší projekt. Vlastně to dělám spíš pro pobavení" , doznává nadšeně - a zanícení je poznat i z jeho "zažrání" do míchání kotoučů, které nepůsobí jako práce profíka, ale jako zábava nadšence. "Přebírám mezi muzikou kterou mám rád - electro z dob minulých i to současné, a mixuju tohle s hudbou DM a techno muzikou."

Dvacet let vývoje taneční muziky je znát. Začalo to ve stejnou dobu, kdy se objevili i Depeche Mode jako první skutečně slavná elektronická kapela v historii. "Nevím jestli se taneční muzika vyvinula tak hodně. Ale je to vlastní svět sám pro sebe - dobré věci se dají udělat mnoha různými způsoby - což je pro všechny interprety velká výzva.", vysvětluje Fletcher, před svým vystoupením v Aires.

Sděluje nám, že v únoru 2008 se sejdou tři členové Depeche Mode v nahrávacím studiu, kde se bude hovořit o další budoucnosti kapely. Tento rok jsme měli možnost koupit remasterované verze starších alb. Tak třeba Construction Time Again. Fletch komentuje staré časy z nahrávání tohoto alba v roce 1983: "S vývojem nových technologií jsme se rozhodli dát svým deskám modernější tvář. Samplery byly něco nového, a mnohé zvuky nás inspirovaly. Šli jsme ven, nahráli nějaký rámus, a pak ho přidali do písničky."


Nyní už neděláte tyto experimenty?

Dneska už je všechno jiné, elektronické nástroje prošly ohromným vývojem. Každý rok přijde něco nového. Vemte si, že jsme naše první samply měli primitivní, v podstatě mono nahrávky! Ale každý povedený experiment nás nabudil k dalšímu zkoušení... To ale bylo v roce 1983. To co nás zajímá ted, je spíše nalezení vhodné a specifické atmosféry pro každou píseň. Když poslouchám v dnešní době pop, cítím že je to sice udělané zkušenou rukou, ale výsledek je příliš rutinní..

Vidíš jako výhodu či nevýhodu dnešní snadnou dostupnost počítačů, a toho co přinášejí?

Počítače jsou fantastické, protože ti rozšiřují škálu možností - můžeš používat nepřeberné množství zvuků a instrumentů. Ale co je nejlepší - můžeš udělat profesionální nahrávku, aniž bys opustil svů byt.

S nástupem nových fanoušků Depeche Mode v Argentině : co bys doporučil mladým muzikantům, kteří by rádi následovali vaše kroky?

Určitě toto : nedopustit, aby technologie měly absolutní kontrolu nade vším co děláte, a aby jste záviseli jen na nich. Za prvé : technologie je jen prostředek k získání zvuků. Za druhé : teprve kombinací zvuků může vzniknout dobrá písnička. Důležité je vůbec napsat dobrý song, protože to je nakonec skutečným měřítkem popularity.



-sin-



(*) Koncert Depeche Mode v Buenos Aires : 8.4.1994. Shodou okolností jeden z posledních koncertů (ne li úplně poslední), kterých se Fletcher v tomto roce zúčastnil s kapelou. Kvůli psychickým problémům vynechal zbytek turné i Summer Tour.



    Zpět na hlavní stránku



     


Komentáře (nové dole):

Přidej komentář :

Toto není spam.




Výpis všech článků